Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji - Rafał Godoń

Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji

4.00 Oceń książkę!

Autor: Rafał Godoń

Wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 9788323509967
EAN:
Format: 150 x 210
Oprawa: twarda
Stron: 240
Data wydania: 2012-06-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
39.99
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Rozprawa poświęcona współczesnej filozofii edukacji - zwłaszcza w jej odmianie anglosaskiej - w której centralne miejsce zajmuje znaczenie relacji między namysłem filozoficznym a praktyką pedagogiczną. Prezentowane w niej rozważania dotyczą zarówno analitycznej koncepcji filozoficznej refleksji nad wychowaniem i kształceniem, jak również ram, w których refleksja ta nabrała charakteru interpretacyjnego. Autor próbuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest dziś filozoficzny namysł nad wychowaniem i kształceniem? Czy współczesna refleksja nad edukacją wydobywa rzeczywiste dylematy praktyki pedagogicznej? Czy odzwierciedla złożoność doświadczeń pedagogicznych współczesnego człowieka? Wśród przywoływanych myślicieli znaleźli się klasycy anglosaskiej filozofii edukacji: Louis A. Reid, Richard S. Peters, Israel Scheffler, a także autorzy współczesnych anglojęzycznych prac filozoficznych dotyczących wychowania i kształcenia między innymi: Gert Biesta, Paul Fairfield, Pádraig Hogan, Max van Manen, Nel Noddings oraz Paul Standish.

Książka "Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji"
Rafał Godoń