Metropolia i jej region w gospodarce informacyjnej -

Metropolia i jej region w gospodarce informacyjnej

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: SCHOLAR
ISBN: 8373831274
EAN:
Format: 150 x 240
Oprawa: miękka
Stron: 223
Data wydania: 2005-07-07
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
22.99
książka
28.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Książka przedstawia procesy metropolizacji zachodzące we współczesnej gospodarce informacyjnej. Ich najistotniejszym przejawem jest powstawanie sieci wielkich miast ? ośrodków koordynacji, zarządzania i działalności innowacyjnej w skali globalnej. Prowadzi to do ?odrywania się? metropolii od zaplecza regionalnego, którego rozwój może być tym samym spowolniony. Badania dotyczące powiązań gospodarczych i społecznych zostały przeprowadzone w trzech polskich metropoliach: warszawskiej, poznańskiej i trójmiejskiej. Wyniki wskazują na to, że przewaga procesów ?wymywania? zasobów nad procesami ?rozprzestrzeniania? rozwoju jest jedną z przyczyn polaryzacji obserwowanej w regionach tych miast. Wyniki przeprowadzonych badań umożliwiły sformułowanie rekomendacji dla władz lokalnych regionów metropolitalnych, zgodnych z zasadą polaryzacji i dyfuzji, która będzie kształtować przyszłą politykę regionalną i przestrzenną Polski.

Książka "Metropolia i jej region w gospodarce informacyjnej"