Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice -

Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375878486
EAN: 9788375878486
Format: 235 x 160 x 15
Oprawa: Miękka
Stron: ...
Data wydania: 2010
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
41.50
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Niniejsza publikacja jest trzecia już książką przygotowaną jako rezultat `Ogólnopolskiego seminarium metodologii pedagogiki`, które zbiera się co dwa lata podejmując ważne zagadnienia metodologiczne dyscypliny.

Specyfikę obecnej książki wyznacza chęć zmierzenia się z pytaniem o istotę wiedzy pedagogicznej oraz problemy związane z jej kształtowaniem w ramach istniejących orientacji metodologicznych, jak i w kontekście dostrzeganych uwarunkowań społeczno-kulturowych odzwierciedlających się w praktyce badawczej pedagogów.

Problematyka kształtowania i przekazu wiedzy w warunkach współczesnej praktyki akademickiej - stanowiąca wiodący temat seminarium - została oczywiście podjęta na wiele sposobów. Nie może to dziwić szczególnie w sytuacji dopuszczania do głosu różnorodnych stanowisk teoretycznych i metodologicznych, a taka właśnie idea łączy wszystkie dotychczasowe seminaria. Pomimo to wyraźnie zaznaczają się trzy grupy zagadnień wokół których koncentrowała się debata i które w związku z tym postanowiono uwzględnić w porządkowaniu jej przebiegu, a w konsekwencji także w strukturze tematycznej zaproponowanej w publikacji.

W jej części pierwszej, zatytułowanej `O wiedzy pedagogicznej`, zamieszczone zostały wypowiedzi traktujące o zagadnieniach tworzenia przekazywania i wykorzystania wiedzy w sposób najogólniejszy - odnoszące się do koncepcji wiedzy pedagogicznej właściwej całości dyscypliny, ukazujące właściwości tej wiedzy, jej uwarunkowania oraz dokonujące się w tej dziedzinie przeobrażenia...

Książka "Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice"