MEDIA I LUDZIE - BYRON REEVES, CLIFFORD NASS

MEDIA I LUDZIE

4.00 Oceń książkę!

Autor: BYRON REEVES, CLIFFORD NASS

Wydawnictwo: PIW
ISBN: 8306028015
EAN: 9788306028010
Format: 195 x 125 x 0
Oprawa: broszurowa
Stron: 336
Data wydania: 2000
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
27.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Byron Reevs i Clifford Nass, amerykańscy informatycy od technologii komunikacyjnych, postanowili zbadać - wykorzystując metody psychologii społecznej i socjologii - jak ludzie reagują na media. Otóż okazało się, że uczestnicy eksperymentu bardzo się starali, aby nie zrobić komputerowi przykrości, czuli się fizycznie zagrożeni przez coś, co było tylko wizerunkiem, przypisywali kreskówkom bogatą osobowość bądź reagowali na głosy w komputerze zgodnie ze stereotypami płci. Zachowania te potwierdziły ciekawą i nowatorską tezę autorów: wbrew intuicyjnym wyobrażeniom nasze interakcje z komputerami, telewizją i nowymi mediami są z zasady społeczne i naturalne, tak jak interakcje z innymi ludźmi. Stawianie znaku równości między mediami a realnym życiem nie wynika bynajmniej z niewiedzy lub młodego wieku, lecz jest zjawiskiem powszechnym i niezależnym od naszej świadomości. Traktując media jako istoty społeczne, oczekujemy zatem bezwiednie, że będą one przestrzegać określonych norm i zasad życia społecznego: nasz komputer ma być nie tylko sprawny, ale również "grzeczny"!

Książka "MEDIA I LUDZIE"
BYRON REEVES, CLIFFORD NASS