Media a demokracja w XXI wieku. Poszukiwanie nowych modeli - Karol Jakubowicz

Media a demokracja w XXI wieku. Poszukiwanie nowych modeli

4.00 Oceń książkę!

Autor: Karol Jakubowicz

Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375612691
EAN:
Format: 165 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 270
Data wydania: 2013-03-22
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
9.99
książka
34.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Autor książki, jeden z najwybitniejszych polskich medioznawców, z wielką erudycją i barwnie omawia wzajemne uzależnienie mediów i demokracji. Gwałtownie zmieniają się media, erozji ulegają podstawy demokracji, a w efekcie komplikuje się współistnienie mediów i demokracji. Wielu ma nadzieję, że ekspansja nowych mediów umożliwi i przyspieszy powstanie demokracji bezpośredniej. Autor jest bardziej sceptyczny:

Rozczaruje się ten, kto oczekuje po tej książce nowego kanonicznego modelu relacji między mediami i demokracją. Jednego modelu nie ma i nigdy nie było - a zatem nie będzie też w przyszłości. Dopóki nie wyklaruje się nowy kształt demokracji, dopóty nie można nawet podjąć próby naszkicowania takiego modelu, bo o roli i zadaniach mediów decyduje droga, którą idzie społeczeństwo. A tych może być wiele. Możemy tu jedynie ustalać główne kierunki drogi ku "demokratyzacji demokracji" i na tej podstawie rozważać różne warianty roli mediów, w zależności od wybranego kierunku.

Książka ukazuje się w serii Akademickie Warsztaty Dziennikarskie

Książka "Media a demokracja w XXI wieku. Poszukiwanie nowych modeli"
Karol Jakubowicz