Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym - Henryk Mruk; Bogna Pilarczyk; Małgorzata Michalik

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym

4.00 Oceń książkę!

Autor: Henryk Mruk; Bogna Pilarczyk; Małgorzata Michalik

Wydawnictwo: Wolters Kluwer
ISBN: 9788326434471
EAN:
Format: 176 x 250
Oprawa: miękka
Stron: 288
Data wydania: 2014-12-12
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
60.99
książka
73.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie tematy jak:
  • zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym,
  • strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki,
  • tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów cenowych,
  • marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego,
  • reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej,
  • badanie zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania skutecznych strategii i działań marketingowych.
Najnowsze wydanie uwzględnia istotne zmiany prawa farmaceutycznego, takie jak zakaz reklamy aptek, ograniczenia w promocji leków oraz stałe ceny i marże na leki refundowane.

Książka "Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym"
Henryk Mruk; Bogna Pilarczyk; Małgorzata Michalik