Lobbing. Biznes, prawo, polityka. - Jacek Świeca; Bogusław Piwowar

Lobbing. Biznes, prawo, polityka.

4.00 Oceń książkę!

Autor: Jacek Świeca; Bogusław Piwowar

Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375610642
EAN:
Format: 141 x 218
Oprawa: miękka
Stron: 152
Data wydania: 2010-06-04
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
25.99
książka
27.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Lobbing kojarzy się z licznymi aferami i ludźmi, którzy realizując własne interesy w sposób niezgodny z prawem, nazywali siebie lobbystami. Medialne nagłośnienie takich działań i ich "bohaterów" spowodowało utrwalenie negatywnego stereotypu lobbysty i lobbingu w Polsce. Tymczasem lobbing ma często wręcz kapitalne znaczenie dla rozwoju gospodarczego, jest także jednym z narzędzi demokracji znanym od ponad 200 lat. Celem książki jest zmiana wizerunku osób, instytucji, środowisk zaangażowanych w procesy lobbingowe. Autorzy udowadniają, że działalność lobbingowa powinna i może być prowadzona w świetle prawa i w zgodzie z zasadami etyki. Podają wiele praktycznych wskazówek dla osób, które chcą profesjonalnie zajmować się lobbingiem, np. współpracując przy realizacji kampanii - bez znajomości podstawowych zagadnień teorii i praktyki lobbingu współpraca taka jest bardzo trudna czy wręcz niemożliwa. Wiele uwagi poświęcają również kwestii lobbingu w Unii Europejskiej, wskazując na niedostateczną aktywność polskich przedstawicieli w tym obszarze. Książka przybliży Czytelnikom zagadnienia związane z rzecznictwem gospodarczym, a przede wszystkim przekona, że współczesna gospodarka nie może skutecznie funkcjonować bez działań lobbingowych.

Książka "Lobbing. Biznes, prawo, polityka."
Jacek Świeca; Bogusław Piwowar