Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw - Alan Oppenheim; A. N. Oppenheim

Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw

4.00 Oceń książkę!

Autor: Alan Oppenheim; A. N. Oppenheim

Wydawnictwo: Zysk i S-ka (uprz)
ISBN: 8372986215
EAN:
Format: 145 x 205
Oprawa: miękka
Stron: 344
Data wydania: 2004-11-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
34.99
książka
48.50zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Nowe wydanie głośniej pracy Brama Oppenheima, podobnie jak pierwsze, jest praktycznym podręcznikiem metod sondażowych. Rozszerza ono tematykę poprzedniego o metody przeprowadzania zarówno wywiadów pogłębionych, jak i standaryzowanych. Tak jak uprzednio rozdziały poświęcone projektowaniu kwestionariuszy wsparte zostają omówieniem skalowania, oraz metod projekcyjnych. Autor krytycznie omawia takie kwestie jak niewłaściwe projektowanie kwestionariuszy, metody doboru prób, formułowanie pytań, stronniczość w przeprowadzaniu wywiadów, utratę danych oraz interpretacje skal postaw. Ilustruje on swe wywody licznymi pouczającymi przykładami badań rozmaitych obszarów - od sondaży marketingowych po polityczne uświadomienie dzieci. Ważne miejsce w pracy zajmują rozważania na temat rzetelności i trafności tekstów. Nieustannie podkreślane jest znaczenie badań pilotażowych. Książka jest niezbędną metodologiczną pomocą dla studentów i doktorantów w dziedzinie nauk społecznych. Zainteresować powinna jednak również wszystkich, którym wypada przeprowadzić i oceniać sondaże - nauczycieli, działaczy społecznych, lekarzy oraz badaczy opinii społecznej.

Książka "Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw"
Alan Oppenheim; A. N. Oppenheim