Kształtowanie się polskiej terminologii biznesowej (na przykładzie

Kształtowanie się polskiej terminologii biznesowej (na przykładzie "Czasu" z lat 1870-1914). Analiza

4.00 Oceń książkę!

Autor: Paulina Gajda-Gałuszka

Wydawnictwo: Libron
ISBN: 9788366269064
EAN: 9788366269064
Format: 0
Oprawa: Miękka
Stron: ...
Data wydania: 2018
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
32.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
"Rozprawa Pauliny Gajdy-Gałuszki Kształtowanie się polskiej terminologii biznesowej wpisuje się w nurt badań językoznawstwa kognitywnego, zwłaszcza semantyki prototypu oraz koncepcji scen i ram interpretacyjnych […]. Stanowi ona nie tylko cenną refleksję nad specyfiką języków specjalistycznych, lecz także (zwłaszcza) niezwykle istotny przyczynek do badań nad kształtowaniem się polskiego języka biznesu. Na uznanie zasługuje również solidna i rzetelna podstawa materiałowa rozprawy połączona z erudycyjną refleksją językoznawczą, co czyni jej wartość bezsporną".

Z recenzji dr. hab. Wiesława Tomasza Stefańczyka

Paulina Gajda-Gałuszka - doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. W 2017 r. otrzymała wyróżnienie Rady Wydziału Polonistyki UJ za obronioną rozprawę doktorską. Współpracuje z Wydziałem Polonistyki UJ, gdzie dotychczas prowadziła zajęcia z kultury języka, retoryki wystąpień publicznych oraz gier i rytuałów komunikacyjnych. Jej zainteresowania badawcze obejmują języki specjalistyczne, terminologię i terminografię, a także semantykę i pragmatykę językową. Jest autorką prac naukowych dotyczących polskiego języka biznesu, terminologii biznesowej, leksykografii terminologicznej oraz tekstów prasowych jako źródła słownictwa specjalistycznego.

Książka "Kształtowanie się polskiej terminologii biznesowej (na przykładzie "Czasu" z lat 1870-1914). Analiza"
Paulina Gajda-Gałuszka