Książka jako towar książka jako znak - Rychlewski Marcin

Książka jako towar książka jako znak

4.00 Oceń książkę!

Autor: Rychlewski Marcin

Wydawnictwo: Katedra Wydawnictwo Naukowe
ISBN: 9788363434113
EAN: 9788363434113
Format: 195 x 120 x 15
Oprawa: Miękka
Stron: 202
Data wydania: 2013
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
24.97
książka
30.00zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury.

"Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako »obiegi książkowe«) oraz koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko również internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących rodzaj interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, kształtującą coś, co autor nazywa »prerecepcją«. Marcin Rychlewski wprowadza również dwa niezwykle kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje ponadto ze słynną tezą Marshalla McLuhana o końcu »epoki słowa drukowanego«. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Mimo że żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale całkowicie zdetronizowane" (prof. Bogumiła Kaniewska).

Książka "Książka jako towar książka jako znak"
Rychlewski Marcin