Komunikacja i Media 17. Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku - Bartłomiej Łódzki

Komunikacja i Media 17. Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku

4.00 Oceń książkę!

Autor: Bartłomiej Łódzki

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
ISBN: 9788322931882
EAN:
Format: 167 x 237
Oprawa: miękka
Stron: 236
Data wydania: 2011-04-28
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
15.99
książka
18.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Agenda-setting to teoria i metoda badawcza stworzona w latach siedemdziesiątych XX w. przez amerykańskich badaczy: prof. M.McCombsa i D.Shawa. Celem badań jest poszukiwanie korelacji zachodzących pomiędzy eksponowanymi przez media masowe wydarzeniami, a postrzeganiem ich jako najważniejsze przez opinię publiczną.

Książka Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych to jedne z pierwszych studiów empirycznych nad komunikowaniem politycznym w Polsce. Autor ukazuje w niej proces agenda-setting z perspektywy określanej przez twórców teorii jako "masowe przekonanie". Ten typ badań nie analizuje wpływu mediów na agendę konkretnych jednostek, ale dowodzi możliwości ich oddziaływania na przenoszenie ważności wybranych kwestii eksponowanych w mediach w opinii części społeczeństwa. Analizie poddane zostały relacje medialne z kampanii wyborczych (parlamentarnej i prezydenckiej) 2005 r. Ze względu na specyfikę kalendarza wyborczego obie kampanie odbywały się niemal równolegle. Wpływało to w zasadniczy sposób na ich przebieg, rezultaty i sposób relacjonowania przez dziennikarzy wieczornych audycji informacyjnych trzech największych stacji telewizyjnych w Polsce.

W publikacji zaprezentowano zarówno teoretyczny jak i praktyczny aspekt badań nad agenda-setting.

Książka "Komunikacja i Media 17. Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku"
Bartłomiej Łódzki