Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności - Marta Majorek

Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności

4.00 Oceń książkę!

Autor: Marta Majorek

Wydawnictwo: UNIVERSITAS
ISBN: 9788324226337
EAN:
Format: 135 x 205
Oprawa: miękka
Stron: 240
Data wydania: 2015-02-20
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
25.99
książka
32.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Rola internetu w życiu społecznym poddawana jest analizie z roacute;żnych perspektyw. Z jednej strony badacze podkreślają znaczenie interakcji online i fakt uwolnienia jednostki przez nowe technologie komunikacyjne od ograniczeń fizycznych i czasowych w ich nawiązywaniu oraz możliwość kreowania w ten sposoacute;b roacute;żnego rodzaju społeczności. Z drugiej strony ogląd tego typu tendencji prowadzi do konstatacji, iż często relacje te przyjmują powierzchowny, niepozbawiony sztuczności charakter.

"Problematyka książki wypełnia lukę badawczą wynikającą ze słabego rozpoznania fenomenu portali społecznościowych w kontekście antropologii kulturowej (...). Autorka trafnie zaakcentowała interesujące, a nierozstrzygnięte zagadnienia opisujące istotność serwisoacute;w w rodzaju YouTube'a. Są to: "unikatowy walor medium demokratyzującego przestrzeń społeczną", płynne przejście od sfery społecznościowej do komercyjnej, mechanizm tworzenia globalnej społeczności przez globalną wymianę plikoacute;w. Książka ta, ze względu na perspektywę interdyscyplinarną i metodologię (...) wyznaczy standard badania portali społecznościowych jako istotnego elementu przestrzeni komunikacyjnej internetu." - prof. dr hab. Iwona Hofman

Książka "Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności"
Marta Majorek