Język polski. Nauczanie zintegrowane, Ortografia z wyobraźnią, klasa 2 szkoła podstawowa - D. Miazek; H. Faiht

Język polski. Nauczanie zintegrowane, Ortografia z wyobraźnią, klasa 2 szkoła podstawowa

4.00 Oceń książkę!

Autor: D. Miazek; H. Faiht

Wydawnictwo: Res Polona
ISBN: 8370712797
EAN:
Format: 210 x 290
Oprawa: miękka
Stron: ...
Data wydania: 2003-04-17
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
21.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Ortografia z wyobraźnią dla klasy II to 31 kart pracy zawirające ćwiczenia, które pomogą zapamiętać i utrwalić pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Na kolejnych kartach ćwiczona jest pisownia wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h i spółgłoskami miękkimi. Na początku każdego zestawu znajdują się mapy umysłowe (mentalne), które porządkują wiadomości, ułatwiając zapamiętanie pisowni wyrazów z dana trudnością. Na końcu znajdują się karty z ćwiczeniami kształcącymi pisownię wyrazów ze wszystkimi wymienionymi trudnościami, tzw. miksy. Proponowane ćwiczenia są tak przygotowane, że uczeń nie tylko ćwiczy pisownię wyrazów, ale także wzbogaca słownictwo doskonali umiejętności czytania ze zrozumieniem, spostrzegania, analizowania, logicznego myślenia. Książkę uatrakcyjniają naklejki, na których przedstawiono m.in. podstawowe zasady pisowni polskiej. Ma to na celu przypomnienie uczniom zasad pisowni, zanim przystąpią do wykonywania ćwiczeń. Zasób ćwiczonego słownictwa odpowiada wymogom "Podstawy programowej" dla pierwszego etapu edukacyjnego zreformowanej szkoły. Z Ortografii z wyobraźnią mogą więc korzystać wszyscy nauczyciele, niezależnie od tego, jaki wybrali podręcznik i jaki realizują program. Wszystkie karty są perforowane, przystosowane do wyrywania w ustalonej przez nauczyciela kolejności. Mogą być przydatne do pracy na lekcjach podczas omawiania poszczególnych zasad pisowni, w domu do samodzielnych ćwiczeń oraz jako ćwiczenia sprawdzające. Karty zawierają zarówno ćwiczenia standardowe, jak też nowatorskie. Wszystkie uwzględniają możliwości rozwojowe dziecka dziewięcioletniego. Są tak skonstruowane, aby zaciekawić ucznia i pobudzić jego aktywność. Zapamiętywanie wyrazów z trudnościami ortograficznymi jest możliwe dzięki różnorodnym czynnościom, które uczeń wykonuje (rysuje, wykleja, uzupełnia, zestawia, kojarzy wyrazy z wymyślonymi przez siebie obrazami lub określonymi sytuacjami). Dziecko ćwiczy więc nie tylko poprawną pisownię, ale rozwija logiczne i twórcze myślenie oraz wyobraźnię. Zróżnicowany stopień trudności ćwiczeń umożliwi dużej liczbie uczniów osiągnięcie sukcesu w zakresie ortografii.

Książka "Język polski. Nauczanie zintegrowane, Ortografia z wyobraźnią, klasa 2 szkoła podstawowa"
D. Miazek; H. Faiht