Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej - Bednarska Marlena

Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej

4.00 Oceń książkę!

Autor: Bednarska Marlena

Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788380852006
EAN: 9788380852006
Format: 229 x 158 x 11
Oprawa: Miękka
Stron: ...
Data wydania: 2018
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
50.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Publikacja poświęcona jest roli jakości pracy w procesie rywalizowania o kapitał ludzki przez podmioty gospodarki turystycznej. Jakość pracy, jako instrument konkurowania, za pośrednictwem którego dostarczana jest nosicielom kapitału ludzkiego wartość, jest ważnym narzędziem tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku turystycznym, gdyż oddziałuje na decyzje pracobiorców dotyczące nawiązywania i rozwiązywania relacji z pracodawcami oraz na ich gotowość do aktywnego angażowania swojego potencjału w osiąganie celów zatrudniających organizacji.

Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza część poświęcona jest teoretycznym podstawom rozważań nad rolą jakości pracy w konkurowaniu o kapitał ludzki na współczesnym rynku turystycznym. W szczególności uwagę poświęcono istocie i cechom kapitału ludzkiego oraz jego miejscu w strukturze źródeł przewagi konkurencyjnej. Na tym tle zaprezentowano koncepcję jakości pracy oraz jej determinanty i następstwa, a także ilościowe i jakościowe aspekty zatrudnienia w gospodarce turystycznej.

Druga część opracowania stanowi empiryczną weryfikację zależności pomiędzy jakością pracy a potencjałem konkurencyjności na rynku turystycznym. Weryfikacji tej dokonano na podstawie ogólnopolskich badań pierwotnych przeprowadzonych wśród aktualnych i potencjalnych pracobiorców. Aktualnymi pracobiorcami są osoby świadczące pracę w tzw. charakterystycznych rodzajach działalności turystycznej (tj. podmiotach prowadzących działalność usługową związaną z zakwaterowaniem, wyżywieniem, organizacją turystyki i pośrednictwem turystycznym, transportem pasażerskim oraz kulturą, rozrywką i rekreacją).

Książka zainteresuje specjalistów zajmujących się planowaniem rozwoju turystyki na szczeblu lokalnym, regionalnym i krajowym, w szczególności przedstawicieli organów administracji rządowej i samorządowej oraz lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych, członków stowarzyszeń i organizacji branżowych skupiających przedsiębiorców funkcjonujących na rynku turystycznym oraz osoby odpowiedzialne za kształtowanie programów studiów dla kierunków związanych z turystyką.

Książka "Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej"
Bednarska Marlena