Horyzonty kina. Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji -

Horyzonty kina. Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: UNIVERSITAS
ISBN: 9788324222278
EAN:
Format: 150 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 232
Data wydania: 2013-05-16
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
28.99
książka
32.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Tematem rozprawy jest autobiografizm filmowy, próba jego zdefiniowania oraz wyznaczenia głównych nurtów, z których się wywodzi (kina awangardy, undergroundowego oraz nowofalowego). Analiza postawy autobiograficznej twórcy zawartej w dziele wskazuje, że realizuje się ona przez wielogłosowy status "ja" autobiograficznego, reprodukcyjny charakter obrazu, fabularyzację oraz kreację. Ślad-trop, który autor pozostawia w filmie, zwraca się jednocześnie ku niemu samemu. Powtarzające się tropy tworzą natomiast podstawę retoryki twórczości autobiograficznej, czyli katalog najczęściej powracających tropów-sygnałów wskazujących na rzeczywistą osobę autora filmowego. Odmienne sposoby zawierania z widzem paktu autobiograficznego pozwalają uporządkować twórczość autobiograficzną według trzech typów "ja" autorskiego, czyli "ja" empirycznego, porte-parole oraz "ja" sylleptycznego, które stały się podstawą analiz twórczości trojga autorów - odpowiednio: Jonasa Mekasa, Márty Mészáros oraz Jerzego Skolimowskiego.

Książka "Horyzonty kina. Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji"