Historia - poradnik dydaktyczny, klasa 1 gimnazjum - Barbara Bleja-Sosna

Historia - poradnik dydaktyczny, klasa 1 gimnazjum

4.00 Oceń podręcznik!

Autor: Barbara Bleja-Sosna

Wydawnictwo: BEA
ISBN: 8387303399
EAN:
Format: 150 x 210
Oprawa: miękka
Stron: 131
Data wydania: ...
Gdzie kupić tani podręcznik?
podręcznik
8.00
Podręcznik w Twoim domu w ciągu 48h
Poradnik do nauczania historii w klasie I gimnazjum jest materiałem pomocniczym dla nauczycieli i stanowi cykl wydawniczy od klasy I do III. zawarte w nim wybiórcze treści ułatwiają nauczycielowi pracę z uczniem w sprawdzaniu umiejętności posługiwania się poznanymi wiadomościami. Treści Poradnika ... i Zeszytu ćwiczeń dla ucznia są opracowane według Podstaw programowych MEN z uwzględnieniem programu Wydawnictwa BEA-BLEJA DKW-4014-135/00 oraz programów i podręczników do nauczania historii w gimnazjum na poziomie klasy I Wydawnictw: ARKA, ROŻAK, WSiP. Godną uwagi jest też książka pomocnicza Lekcje historii z tekstem źródłowym Piotra Mulkowskiego. Realizacja materiału historii w klasie I gimnazjum jest przewidziana na 2 godziny tygodniowo. Propozycje tematów lekcji wiążą się ściśle pod względem konstrukcyjnym z Zeszytem ćwiczeń - Historia I, przeznaczonym dla ucznia, który stanowi odrębną po-zycję. Konstrukcje treści opracowanych tematów są ujęte w różnej formie ćwiczeń analityczno-syntetycznych, jak zdania z lukami wyrazowymi, krzyżówki, rozsypanki sylabowe, wykresy, tabele, mapki, scenki dramowe, rebusy, pytania do dyskusji i do pisemnych odpowiedzi. Tak różnorodny zapis treści powinien ułatwić opanowanie i zrozumienie bardzo wielu pojęć w zakresie polityki, gospodarki, ekonomii państwa oraz wydarzeń historycznych i ich skutków z jakimi spotykać się będzie uczeń. Wśród proponowanych tematów są też lekcje powtórzeniowe. Testy i sprawdziany wiadomości umieszczone w końcowej części Poradnika... posłużą nauczycielowi nie tylko do wykorzystania materiału w całości celem sprawdzenia umiejętności opanowanej wiedzy przez ucznia, ale także do konstrukcji innych zestawów, według własnej koncepcji. Materiały pomocnicze, wypisy z tekstów literackich i źródłowych pozwolą wzbogacić wiadomości podręcznikowe i dokonać analizy faktów z przeszłości. Literatura metodyczna, literatura pomocnicza, teksty źródłowe i filmy, pomogą nauczycielowi znaleźć odpowiedź na pytanie: jak nauczać, jakie przekazywać treści i w jaki sposób je realizować. Chodzi o to, by ciekawszymi formami i metodami rozbudzić w uczniach zainteresowanie historią, nauczyć treści przez często samoczynne myślenie, rozwinąć pozytywne emocje, czyli uruchomić przeżywanie, a nawet wprowadzić na lekcji ruch (metoda dramy, inscenizacja). Lekcje prowadzone tradycyjnymi metodami (pogadanka, rozmowa nauczająca, praca z podręcznikiem) nie zawsze dają dobre rezultaty. Często zapominamy o tym jak sami, będąc dziećmi lubiliśmy odkrywać, szukać, przeżywać - zdobywać własne doświadczenia. Korzystajmy więc z dostarczania przyjemności swoim uczniom, stosując częściej takie formy nauczania jak: wycieczki, wywiady, spotkania z ciekawymi ludźmi i metody jak: drama, inscenizacja oraz proponowanie samodzielnych prac uczniom przez układanie krzyżówek, rebusów, rozsypanek, a zaciekawienie historią przyniesie wymierne efekty. Bo przecież opanowanie treści, zdobywanie informacji o życiu ludzi, wojnach, polityce, rozwoju ekonomicznym nie jest celem głównym, lecz nabywanie umiejętności życia i współżycia z ludźmi dziś i jutro jest istotą najważniejszą, a tego właśnie przez doświadczenia pokoleń uczy historia. Jeśli proponowany materiał dydaktyczny wzbogaci Państwa warsztat pracy, to nauczanie historii stanie się większą przyjemnością dla nauczycieli i uczniów. Autorka

Podręcznik "Historia - poradnik dydaktyczny, klasa 1 gimnazjum"
Barbara Bleja-Sosna