Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego - Ireneusz Matusiak

Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego

4.00 Oceń książkę!

Autor: Ireneusz Matusiak

Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN: 9788326442827
EAN:
Format: 130 x 205
Oprawa: twarda
Stron: 336
Data wydania: 2013-07-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
82.99
książka
100.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Gry komputerowe stanowią fenomen technicznego, kulturowego i artystycznego rozwoju społeczeństwa informacyjnego, łączący w sobie elementy literatury, filmu, muzyki i sztuki plastycznej. Ich status prawny wciąż jednak nie jest precyzyjnie określony i budzi wiele wątpliwości.
W książce omówiono m.in. takie zagadnienia jak:
  • proces ewolucji gier komputerowych,
  • cechy charakterystyczne gier komputerowych, wyróżniające je spośród innych utworów multimedialnych,
  • "sprzedaż" przedmiotów tzw. własności wirtualnej,
  • ochrona awatarów,
  • naruszenie prawa do wirtualnego wizerunku.
    Walorem opracowania jest jego interdyscyplinarność, odwołania do innych systemów prawnych oraz przedstawienie najnowszego orzecznictwa sądów krajowych i zagranicznych dotyczącego omawianej tematyki. Praca zawiera wiele cennych wskazówek, które mogą być wykorzystane przez osoby wykonujące zawody prawnicze - w tym sędziów, radców prawnych i adwokatów; pomocna będzie również dla twórców i producentów gier komputerowych oraz dla graczy, zwłaszcza w kwestiach związanych z ich twórczą działalnością w grach typu MMORPG.

    Książka "Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego"
    Ireneusz Matusiak