Formy organizacji kształcenia dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną a jego kompetencje s - Buchnat Marzena

Formy organizacji kształcenia dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną a jego kompetencje s

4.00 Oceń książkę!

Autor: Buchnat Marzena

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
ISBN: 9788323229087
EAN: 9788323229087
Format: 240 x 170 x 18
Oprawa: Miękka
Stron: 300
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
28.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Uczestnictwo w życiu społecznym każdego człowieka zależy od wcześniej zdobytych kompetencji społecznych. Warunkują one efektywność radzenia sobie w sytuacjach społecznych określonego typu, są nabywane w toku treningu społecznego trwającego przez całe życie. Osadzenie w określonym systemie determinuje zakres oraz jakość doświadczeń zdobywanych przez jednostkę, a także sposób ich interpretacji ? można rzec, iż determinuje efektywność nabywania umiejętności społecznych. Szkoła jako miejsce zdobywania doświadczeń, w którym dziecko spędza znaczną część swojego czasu stanowi szczególnie ważne środowisko warunkujące kształtowanie się kompetencji społecznych. Obecnie w Polsce system organizacji kształcenia dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną umożliwia im realizację obowiązku szkolnego w trzech formach: segregacyjnego, integracyjnego i inkluzyjnego. Biorąc pod uwagę duży wpływ środowiska szkolnego na rozwój kompetencji społecznych, które staną się wyznacznikami jakości przyszłego życia w społeczeństwie, istotne jest określenie, w jaki sposób poszczególne formy kształcenia determinują rozwój tych dzieci. Książka stanowi próbę odpowiedzi na to pytanie.

Książka "Formy organizacji kształcenia dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną a jego kompetencje s"
Buchnat Marzena