Foresight w zarządzaniu strategicznym - Borodako Krzysztof

Foresight w zarządzaniu strategicznym

4.00 Oceń książkę!

Autor: Borodako Krzysztof

Wydawnictwo: C.H. Beck
ISBN: 9788325508166
EAN: 9788325508166
Format: 240 x 165 x 8
Oprawa: Miękka
Stron: 152
Data wydania: 2009
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
28.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Foresight wciąż niedoceniany... wciąż mało znany

Przedsięwzięcia foresightowe, począwszy od lat siedemdziesiątych XX wieku, są z powodzeniem realizowane na całym świecie, w tym również w Polsce. Mimo to problematyka foresightu wciąż jest jeszcze w naszym kraju mało znana i - co za tym idzie - niedoceniana.
Książka ta jest pierwszą polską publikacją poświęconą temu tematowi. Zawiera syntetyczny opis procesu foresightu - począwszy od definicji, genezy i istoty, poprzez klasyfikację i stosowane metody, aż do organizacji i realizacji.

Autor szczególny nacisk kładzie na wykorzystanie foresightu w zarządzaniu strategicznym w regionach. Przedstawia charakterystykę projektów realizowanych w krajach Unii Europejskiej. Podkreśla również znaczenie foresightu korporacyjnego.

Książka kierowana jest zarówno do studentów, doktorantów i pracowników naukowych uczelni wyższych na kierunkach ekonomicznych i zarządzania, zgłębiających wiedzę o metodach badania przyszłości, zarządzaniu strategicznym, rozwoju regionalnym czy zarządzania technologiami, jak i do praktyków - pracowników instytucji zajmujących się kreowaniem rozwoju społeczno-gospodarczego regionów, organizatorów i uczestników obecnie realizowanych i przyszłych projektów foresightowych.

Uważam podjęcie trudu napisania książki poświęconej problematyce foresightu za niezwykle cenną inicjatywę. Szczególnie, że na polskim rynku wydawniczym brak jest pozycji książkowych poświęconych zagadnieniom foresightu.
Prof. zw. dr hab. Joanicjusz Nazarko,
Politechnika Białostocka, Wydział Zarządzania

Książka "Foresight w zarządzaniu strategicznym"
Borodako Krzysztof