Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu - Kopeć Katarzyna Dorota

Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu

4.00 Oceń książkę!

Autor: Kopeć Katarzyna Dorota

Wydawnictwo: Libron
ISBN: 9788364275609
EAN: 9788364275609
Format: 235 x 160 x 16
Oprawa: Miękka
Stron: 256
Data wydania: 2014
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
26.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Katarzyna Dorota Kopeć - doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu (Uniwersytet Jagielloński). Absolwentka zarządzania kulturą Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wyższej Szkoły Zittau/Görlitz w Niemczech (studia pod patronatem UNESCO i Institut für kulturelle Infrastruktur Sachsen). Stypendystka międzynarodowego programu Departamentu Stanu USA "International Visitor Leadership Program". Autorka publikacji poświęconych kwestiom zarządzania w sektorze kreatywnym, interakcjom biznes - kultura, prosumpcji w kulturze oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Obecnie pracuje jako adiunkt w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.

Książka Katarzyny Kopeć dotyczy zagadnienia zaangażowania przedsiębiorstw we wsparcie dla kultury. Autorka przeprowadziła swoją analizę z dwóch perspektyw. Pierwszą jest pozabudżetowe ?nansowanie kultury, ze szczególnym wskazaniem na jego narzędzia. Druga - i co należy podkreślić - dominująca to koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Na przecięciu tych perspektyw autorka ukazała zagadnienie wybrane w pracy jako kluczowe, czyli narzędzia pozabudżetowego ?nansowania kultury stosowane przez przedsiębiorstwa w ramach ich aktywności na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. Temat pracy i przyjęcie takiej perspektywy badawczej zasługują na wysoką ocenę ze względu na swoją klarowność i aktualność. Powoli wychodząca z kryzysu Europa poszukuje nowych rozwiązań między innymi poprzez aktywizację pozabudżetowych źródeł ?nansowania kultury. Mówi się na ten temat wiele, ale raczej ogólnikowo. Tymczasem autorka dostarcza nam analizy szczegółowej i w dodatku osadzonej na solidnych fundamentach w postaci bardzo dobrego rozpoznania dwóch perspektyw badawczych. Zasadniczym celem pracy […] jest identy?kacja narzędzi pozabudżetowego ?nansowania kultury stosowanych w ramach koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Cele bezpośrednie to […] opracowanie studiów przypadków prezentujących zastosowanie tych narzędzi. Tak postawione zadanie zostało zrealizowane konsekwentnie i zgodnie z zasadą od ogółu do szczegółu. Powstała ciekawa mapa CSR w kulturze.

Z recenzji prof. Doroty Ilczuk

Książka "Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu"
Kopeć Katarzyna Dorota