EBOOK Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służ - Małgorzata Sidor-Rządkowska

EBOOK Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służ

4.00 Oceń książkę!

Autor: Małgorzata Sidor-Rządkowska

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA
ISBN: 9788326474460
EAN: 5918A561EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 252
Data wydania: 2013
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
59.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

W książce zaprezentowano uwarunkowania prawne oraz aktualny stan wiedzy na temat nowoczesnego HR. Szczegółowo omówiono w niej m.in.:    specyfikę zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej,  pojecie służby cywilnej,  system ocen okresowych w korpusie służby cywilnej,  zagadnienia tworzenia indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ),  metody wspierania rozwoju zawodowego, w tym szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, e-learning, coaching, mentoring, samodoskonalenie pracowników,  problematykę zarządzania kompetencjami,  standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej.    Ważną częścią książki są studia przypadków - przykłady dobrych praktyk pochodzące z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, Głównego Urzędu Statystycznego oraz Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego.  
 
  "Jest to pierwsza na rynku pozycja monograficzna poświęcona tematyce ocen i rozwoju zawodowego w administracji publicznej. [...] Dzięki licznym doświadczeniom autorki związanym z ZZL w podmiotach biznesowych, zawiera ona wiele cennych wskazówek, które mogą być źródłem inspiracji dla urzędów administracji publicznej. Duża zaleta jest również fakt, ze oceny rozwiązań funkcjonujących w służbie cywilnej [...] bazują na solidnej argumentacji i są wolne od funkcjonujacych stereotypów. [...] Nie mam wątpliwości, ze ta pozycja stanie się istotna pomocą nie tylko dla pracowników kadr, ale także menedżerów w administracji publicznej, chcących zdobyć wiedze na temat nowoczesnego ZZL. [...] Wiele z zawartych w niej wskazówek praktycznych, pomimo istnienia odmiennych uwarunkowań prawnych, będzie użytecznych także dla pracowników administracji publicznej niewchodzącej w zakres służby cywilnej - np. samorządów oraz administracji państwowej".  
 
  Wojciech Zielinski,
 zastępca dyrektora Departamentu Służby Cywilnej KPRM
Wstęp  9
Rozdział 1. Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  11
Pojęcie administracji publicznej  11
Pojęcie służby cywilnej  13
Tradycyjny model administracji a nowe zarządzanie publiczne  14
Praca w administracji publicznej a praca w sektorze przedsiębiorstw  19
Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej  25
Rozdział 2. System ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej  28
Podstawy prawne systemu ocen okresowych  28
Ocena okresowa w świetle nowoczesnych koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim  36
Przygotowanie do wdrożenia systemu ocen  36
Częstotliwość oceny  40
Kryteria oceny  43
Metoda oceny  45
Skala ocen  47
Rozdział 3. Prowadzenie rozmów oceniających  53
Przygotowanie do rozmowy  53
Kwestia samooceny  53
Rozmowa a wypełnianie formularza oceny  57
Zasady prowadzenia rozmów oceniających  58
Przekazywanie informacji pozytywnych  65
Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych  66
Rozdział 4. Pojęcie i istota rozwoju zawodowego  71
Rozwój zawodowy - perspektywa jednostki  71
Podział życia zawodowego na etapy  72
Predyspozycje zawodowe jednostki  74
Miejsce pracy w hierarchii wartości życiowych  74
Struktura motywów związanych z pracą zawodową  75
Typologia mechanizmów rozwoju zawodowego  75
Rozwój zawodowy - perspektywa organizacji  79
Analiza potencjału zawodowego pracowników  79
Wspieranie rozwoju wiedzy i umiejętności pracowników  81
Rekrutacja wewnętrzna jako działanie wspierające rozwój zawodowy pracowników  85
Rekrutacja wewnętrzna (nabór wewnętrzny) w służbie cywilnej  88
Rozdział 5. Indywidualne programy rozwoju zawodowego (IPRZ) jako podstawa działań rozwojowych w korpusie służby cywilnej  92
Procedura tworzenia IPRZ  92
Podmioty uczestniczące w procesie ustalania i realizacji IPRZ - role i zadania każdego z nich  96
Pracownik (członek korpusu służby cywilnej)  96
Bezpośredni przełożony  99
Dział personalny  104
Najwyższe kierownictwo  107
Rozdział 6. Formy rozwoju możliwe do zastosowania w ramach IPRZ  109
Szkolenia  109
E-learning  112
Coaching  115
Mentoring  119
Samodoskonalenie  123
Program szkoleń wewnętrznych  124
Miniporadnik trenera wewnętrznego  125
Jak zapanować nad tremą?  126
Jak się ubrać?  129
Jak zadbać o tzw. mowę ciała?  131
Rozdział 7. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników  134
Czym są kompetencje?  134
Pojęcie zarządzania kompetencjami  135
Wdrożenie systemu zarządzania kompetencjami  138
Metody oceny kompetencji pracowników  144
Tradycyjna ocena okresowa  144
Ocena 360 stopni  144
Testy  154
Development Center (centrum rozwoju, ośrodek rozwoju, DC)  159
STUDIA PRZYPADKÓW
I. Wdrażanie indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ) - doświadczenia Urzędu Komunikacji Elektronicznej  171Mariusz Czyżak, Joanna Kencler
II. System szkoleń wewnętrznych - doświadczenia Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie  186Kamil Mroczka
III. Model kompetencyjny jako narzędzie integracji procesów HR w urzędzie - doświadczenia Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach  203Zuzanna Bartczak, Katarzyna Śliwa-Szajor
IV. Development Center - doświadczenia Głównego Urzędu Statystycznego  221Emilia Andrzejczak, Renata Piaskowska
Bibliografia  243
Indeks  249

Książka "EBOOK Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służ"
Małgorzata Sidor-Rządkowska