EBOOK The Role of Innovations - Adam Dymitrowski

EBOOK The Role of Innovations

4.00 Oceń książkę!

Autor: Adam Dymitrowski

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301190354
EAN: 70D5412AEB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 162
Data wydania: 2014
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
79.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Created in the Internationalization Process for Company Performance
Powszechnie uważa się, że innowacje są niezbędne do skutecznej działalności przedsiębiorstw. Ze względu na dynamicznie postępujący proces globalizacji wydaje się, że związek między innowacjami i wynikami osiąganymi przez firmy powinien być badany w kontekście podmiotów aktywnych na rynkach zagranicznych.

Książka opisuje, w jaki sposób przedsiębiorstwa uczestniczące w procesie internacjonalizacji tworzą innowacje oraz jaki jest wpływ innowacji na wyniki rynkowe. Przedstawione informacje mogą stanowić przedmiot zainteresowania dla przedstawicieli praktyki gospodarczej oraz być użyteczne dla naukowców reprezentujących wiele dziedzin nauki. Ponadto jest to jedna z nielicznych publikacji, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, które dotyczą innowacji tworzonych w procesie internacjonalizacji.

It is commonly believed that innovations are crucial in company's activity. In terms of the dynamically progressing process of globalization it seems that the relationship between innovations and company performance should be examined in the context of entities participating in international expansion.

The book describes how companies involved in the process of internationalization create innovations and how innovations are influencing their market performance. The presented conclusions may be the subject of interest to the representatives of business practice and be used by researchers representing many fields of science. In addition, it is one of the few domestic and foreign studies concerning the innovations created in the process of internationalization.
Introduction       7

Chapter 1. The essence and meaning of the innovation creation process    15

1.1. The notion and types of innovations        15
1.2. The essence of the innovation creation process    28
1.3. The impact of innovations on company performance      38

Chapter 2. The role of the internationalization process in the innovation activity of the company         47

2.1. Characteristics of the internationalization process       47
2.2. The impact of internationalization on the innovation creation process  70

Chapter 3. The impact of innovations created in the internationalization process on company performance - empirical verification   91

3.1. The methodology of the empirical research     91
3.2. The significance of company's involvement in the internationalization process for innovation activity       95
3.3. The impact of innovations created in the internationalization process on company performance          122

Conclusions       139
References        147
List of figures       159
List of tables       161

Książka "EBOOK The Role of Innovations"
Adam Dymitrowski