EBOOK The Language-Cognition Interface in Bilinguals: An evaluation of the Conceptual Transfer Hypothesis - Jolanta Latkowska

EBOOK The Language-Cognition Interface in Bilinguals: An evaluation of the Conceptual Transfer Hypothesis

4.00 Oceń książkę!

Autor: Jolanta Latkowska

Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 9788380122055
EAN: 371FB394EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 286
Data wydania: 2013
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
44.63
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Książka skierowana jest do studentów i pracowników naukowych filologii obcych, których zainteresowania obejmują psycholingwistyczne zależności pomiędzy umysłowością a językiem w kontekście szeroko pojmowanej dwujęzyczności. Zawiera przegląd współczesnych teorii dotyczących budowy słownika umysłowego osób dwujęzycznych, relacji pomiędzy myślą a językiem oraz dyskusję najnowszych badań przeprowadzonych w ośrodkach krajowych i zagranicznych. Punktem odniesienia w analizie powyższych zagadnień jest hipoteza transferu konceptualnego autorstwa znanych amerykańskich psycholingwistów Anety Pavlenko i Scotta Jarvisa. Niewątpliwym atutem książki jest jej część badawcza przedstawiająca wyniki badań nad dwujęzycznością studentów filologii angielskiej w Polsce oraz polskich emigrantów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, które przeprowadzono w latach 2008-2010. Zebrane dane są podstawą oceny zasadności założeń omawianej w pracy hipotezy. Ponadto, pozwalają na porównanie efektywności uczenia się języka drugiego (obcego) w warunkach szkolnych i naturalnych oraz obrazują jak intensywny kontakt z dwoma językami kształtuje rozumienie i użycie znaczeń semantycznych i konstrukcję narracji w obu językach. W wersji elektronicznej poprawki z erraty zostały wprowadzone do tekstu.

Książka "EBOOK The Language-Cognition Interface in Bilinguals: An evaluation of the Conceptual Transfer Hypothesis"
Jolanta Latkowska