EBOOK Sztukmistrze XXI wieku - Mirosława Zalewska-Pawlak

EBOOK Sztukmistrze XXI wieku

4.00 Oceń książkę!

Autor: Mirosława Zalewska-Pawlak

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788379693740
EAN: 8575A179EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 324
Data wydania: 2013
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
25.83
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Rzecz o pedagogach wychowujących przez sztukę
Problematyka prezentowanej monografii dotyczy osoby pedagoga sztuki i jego roli we współczesnej edukacji. Zwrócono uwagę na bariery i perspektywy w działalności pedagoga sztuki oraz określenie aktualnych preferencji zawodowych nauczycieli.
Problematyka prezentowanej monografii dotyczy osoby pedagoga sztuki i jego roli we współczesnej edukacji. W tytule zakres odniesień został ujęty szeroko - obejmuje on wszystkich pedagogów podejmujących świadomie działalność wychowawczą, których przedmiotem działań jest sztuka w aspekcie twórczym i odbiorczym. Większość przedstawionych rozważań dotyczy jednak pedagogów sztuki, tzw. zawodowców. Zwrócono uwagę na bariery i perspektywy w działalności pedagoga sztuki. Tematy podjęte i rozważane przez autorów sugerować mogą potrzebę zdefiniowania pragmatyki zawodowej. Główną jednak motywację do poszukiwań badawczych stanowiło określenie aktualnych preferencji zawodowych na podstawie doświadczeń z praktyki i analiz procesu kształcenia pedagogów sztuki oraz ich uwarunkowań teoretycznych.
Wstęp 7

I.Status kulturowy i społeczny pedagoga sztuki 11
Giulio Sforza
L'insegnante per il mondo futuro / Nauczyciel dla przyszłości 13
Grzegorz Sztabiński
Przewodnik czy uczestnik: jak współcześni estetycy widzą rolę pośrednika w relacjach sztuka - odbiorca 17
Urszula Szuścik
Pedagog sztuki - plastyki - a rzeczywistość szkoły polskiej 31
Elżbieta Szubertowska
Nauczyciel muzyki - zawód czy misja 43
Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz
Artysta - pedagog - ambasador sztuki 57
Anna Tyl
Prestiż zawodu nauczyciela 73
Anna Pikała
Autorytet nauczyciela szkolnych przedmiotów artystycznych 85

II.Atrybuty zawodowe pedagoga sztuki 97
Henryk Depta
O humanistyczną wrażliwość nauczyciela sztuki 99
Mirosława Zalewska-Pawlak
"Zatańcz ze mną". O sztuce życia i wychowania w profesji pedagoga sztuki 111
Tamara Sass
Wolność jako czynnik stymulujący i destruktywny w działalności pedagoga sztuki 123

III.Kształcenie i doskonalenie zawodowe pedagogów sztuki 137
Rafał Ciesielski
Tożsamość absolwenta a tożsamość kierunku "edukacja muzyczna" 139
Elżbieta Kukuła, Aleksandra Piskorska
Przygotowanie nauczycieli do korzystania z sieci w nauczaniu sztuki (sztuka w sieci - aspekty edukacyjne) 157
Magdalena Sasin
Samokształcenie w działalności pedagoga sztuki w świetle opinii studentów - przyszłych nauczycieli 171
Magdalena Pawlak
Wartościowanie sztuki dla dzieci w przygotowaniu zawodowym nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 185
Beata Kunat
Potrzeby i oczekiwania nauczycieli plastyki w zakresie wspierania ich rozwoju zawodowego - komunikat z badań 195

IV.Obszary działalności edukacyjnej pedagoga sztuki 211
Violetta Przerembska
Muzyka i jej nauczanie w kontekście innych dyscyplin artystycznych 213
Piotr Soszyński
Nauczyciel muzyki wobec narzędzi informatycznych - komunikat z badań 223
Cezary Marasiński
Nauczyciel plastyki wobec gry i przypadku jako istotnych elementów dzieła plastycznego 237
Ewa Tomaszewska
Teatr interaktywny. Między sztuką a edukacją 249
Małgorzata Wiktorko
Edukacja muzealna w Muzeum Sztuki w Łodzi - narracja i nawigacja 265
Anna Boguszewska
Wybitni artyści-nauczyciele sztuki książki w Polsce 269
Anna Skolimowska
Formy przekazu baśni w epoce wtórnej oralności - między archaiczną a współczesną recepcją niewspółczesnych dzieł literatury dla dzieci 285
Joanna Ludwiczak
Książka obrazkowa - nowocześnie zaprojektowana książka dla dzieci 299
Martyna Justyńska
Znaczenie animatora mimochodem w działalności społeczno-kulturalnej na przykładzie Kolumny 307
Autorzy 323

Książka "EBOOK Sztukmistrze XXI wieku"
Mirosława Zalewska-Pawlak