EBOOK Świadczenia szpitalne w powiązaniu z procesami zaopatrzenia medycznego i niemedycznego - Tomasz Adam Karkowski

EBOOK Świadczenia szpitalne w powiązaniu z procesami zaopatrzenia medycznego i niemedycznego

4.00 Oceń książkę!

Autor: Tomasz Adam Karkowski

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA
ISBN: 9788326492747
EAN: B98D9F47EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 292
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
49.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Celem książki jest pokazanie uwarunkowań świadczeń szpitalnych w powiązaniu z procesami zaopatrzenia zarówno medycznego, jak i niemedycznego, które mają wpływ na bezpieczeństwo pacjenta, minimalizację błędów niemedycznych i uzyskanie satysfakcji pacjenta z udzielonych świadczeń zdrowotnych. Opracowanie ukazuje także problemy wynikające z implementacji przepisów prawnych mających wpływ na zmniejszenie nierówności w dostępie do świadczeń opieki zdrowotnej, w szczególności świadczeń wysokospecjalistycznych udzielanych przez szpitale, oraz na praktykę funkcjonowania opieki zdrowotnej.

  W poszczególnych rozdziałach:  opisano szczegółowo szpital jako przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego, który zajmuje się udzielaniem świadczeń zdrowotnych, scharakteryzowano procesy zachodzące w szpitalu od przyjęcia pacjenta do jego wypisu, omówiono procesy zaopatrzenia medycznego i niemedycznego, które muszą zaistnieć, aby pacjent otrzymał odpowiednią usługę, pokazano katalog działań maksymalizujących bezpieczeństwo pacjenta - jego bezbłędną identyfikację, prawidłowe dostarczanie wyrobów medycznych i produktów leczniczych - prowadzących do dostarczenia świadczenia zdrowotnego o odpowiedniej jakości.
Wykaz skrótów  11
Wprowadzenie  17
Rozdział ISzpital jako przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego  271. Definicja szpitala  272. Podmioty lecznicze będące i niebędące przedsiębiorcami  313. Szpitale kliniczne  354. Spółki kapitałowe jako forma prowadzenia działalności leczniczej  374.1. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością  384.2. Spółka akcyjna  40
Rozdział IIZasoby ludzkie w szpitalu  431. Organy zarządzające: kierownictwo/zarząd, rada społeczna, rada nadzorcza  432. Pracownicy szpitala  52
Rozdział IIIZasoby rzeczowe w szpitalu. Wymagania, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia szpitala  77
Rozdział IVŚwiadczenia zdrowotne udzielane przez szpitale  841. Rodzaje świadczeń zdrowotnych  841.1. Standard świadczeń zdrowotnych  861.2. Świadczenia gwarantowane  891.2.1. Uwagi ogólne  891.2.2. Świadczenia gwarantowane z zakresu leczenia szpitalnego  922. Zlecenie lekarskie  963. Odpłatne świadczenia  984. Brak gwarancji udzielania świadczeń w przypadku likwidacji podmiotu  1005. Warunki zawierania i realizacji umów w zakresie leczenia szpitalnego  1036. Kontraktowanie świadczeń opieki zdrowotnej przez Narodowy Fundusz Zdrowia  107
Rozdział VProcesy w szpitalu od przyjęcia pacjenta do wypisu  1111. Podstawa i tryby przyjęcia pacjenta do szpitala  1111.1. Skierowanie od lekarza podstawowej opieki zdrowotnej  1111.2. Potwierdzanie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej  1161.3. Pakiet onkologiczny  1222. Koncepcja łańcucha wartości  1273. Leczenie szpitalne  1303.1. Wyrażenie zgody na udzielenie świadczenia zdrowotnego  1303.2. Konsultacje w szpitalu  1323.3. Wypisanie pacjenta ze szpitala  133
Rozdział VIProcesy zaopatrzenia medycznego w szpitalu  1391. Zaopatrzenie medyczne  1392. Apteka szpitalna  1443. Transport w szpitalu  1544. Sterylizacja  156
Rozdział VIIProcesy zaopatrzenia niemedycznego w szpitalu  1591. Usługi żywienia  1592. Utrzymanie czystości  1683. Zarządzanie odpadami medycznymi  170
Rozdział VIIIWybrane działania minimalizujące koszty działalności szpitali  1781. Szpitalne grupy zakupowe  1782. Outsourcing  1893. Benchmarking  1904. TBM  1925. Lean management - lean hospital  193
Rozdział IXZnaki identyfikacyjne i stosowanie wyrobów medycznych a bezpieczeństwo pacjenta  1971. Znaki identyfikacyjne pacjentów  1972. Ochrona danych osobowych pacjenta  2133. Bezpieczeństwo pacjentów odnośnie do stosowania wyrobów medycznych  230
Rozdział XZagrożenia bezpieczeństwa pacjenta i metody minimalizacji tego zjawiska  2341. Zakażenia szpitalne a jakość usług zdrowotnych  2342. Zewnętrzne systemy zapewnienia jakości a bezpieczeństwo pacjenta  2413. Satysfakcja pacjenta  2544. Zintegrowana opieka zdrowotna  257
Zakończenie  259
Bibliografia  267
Akty prawne  283

Książka "EBOOK Świadczenia szpitalne w powiązaniu z procesami zaopatrzenia medycznego i niemedycznego"
Tomasz Adam Karkowski