EBOOK Strategie i praktyki sprawnego działania - Adam Hamrol

EBOOK Strategie i praktyki sprawnego działania

4.00 Oceń książkę!

Autor: Adam Hamrol

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301182434
EAN: 41B13AC4EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 502
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
55.90
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
LEAN, SIX SIGMA i inne
Książka prezentuje metody zarządzania jakością produkcji od praktycznej, biznesowej strony. Jej celem jest wskazanie właściwych narzędzi, które umożliwiają stworzenie dobrego produktu w najbardziej efektywny sposób. Aby ten cel osiągnąć, należy poznać metody, techniki, procesy i dobre praktyki oraz umiejętnie zastosować je we własnej działalności. Publikacja łączy bogatą wiedzę teoretyczną, praktykę biznesową i nowoczesne trendy w zarządzaniu produkcją. Autor omawia modne obecnie metody zarządzania, takie jak
Lean Management - dostosowanie przedsiębiorstwa do warunków panujących w otoczeniu przez racjonalizację działań i struktur,
Kaizen - ciągłe udoskonalanie procesów dzięki wszystkim pracownikom firmy. Prezentuje również filozofię
Six Sigma. Dużą zaletą książki jest to, że autor opiera się w swoich rozważaniach na przykładach zaczerpniętych z polskich przedsiębiorstw, co zwiększa praktyczny charakter publikacji.
Od Autora 13
Zakres i układ książki 19

CZĘŚĆ I. Sprawność, strategie i praktyki sprawnego działania 25

ROZDZIAŁ 1. Sprawność działań i procesów 27

1.1. Sprawność jako ogólna kategoria oceny działań            27
Sprawność ma wiele wymiarów                    27
Sprawność działań przekłada się na sprawność procesu           31
W procesie produkcyjnym sprawność ma odniesienie do jakości, kosztów i czasu                            31
1.2. Mierniki sprawności działań i procesów              34
Kilka uwag ogólnych                          34
Mierniki muszą uwzględniać różne konteksty               34
Mierniki odnoszą się do cech liczbowych lub atrybutowych        36
Należy wybrać odpowiednią skalę pomiarową               38
Uniwersalne mierniki skuteczności                  40
Mierniki zgodności - jak skuteczny jest proces?              41
Mierniki zdolności - jak skuteczny może być proces?            45
"Poziom Sigma" - jak blisko procesowi do doskonałości?          50
Jaki miernik skuteczności wybrać?                  53
Uniwersalne mierniki efektywności                  54
Wskaźnik wydajności pracy - wykorzystanie czasu pracy         54
Wskaźnik efektywności wykorzystania maszyn i urządzeń          55
Wskaźnik efektywności procesu                     56
Mierniki finansowe i kosztowe                    58
Mierniki dedykowane do procesów                  61
W procesach rozwoju ważna jest innowacyjność i skuteczność        62
W sprzedaży należy zwracać uwagę na dynamikę            63
W procesach wykonania liczy się skuteczność i stabilność          65
W zaopatrzeniu ważna jest racjonalność zakupów i zapasów         67
Utrzymanie ruchu to przede wszystkim dostępność do infrastruktury     68
W zarządzaniu zasobami ludzkimi oczekuje się stabilności        69
Mierniki satysfakcji klienta                       70
Klient i dostawca różnie postrzegają jakość produktu            70
Wskaźnik satysfakcji klienta uwzględnia znaczenie i ocenę wymagań     73
1.3. Kluczowe wskaźniki sprawności                   75
Podsumowanie                             76

ROZDZIAŁ 2. Strategie i praktyki sprawnego działania 77

2.1. Źródła strategii i praktyk sprawnego działania            78
Nowe spojrzenie                            78
Propozycja uporządkowania                     78
Strategie i praktyki mają źródła biznesowe i naukowe          80
Ewolucja zamiast rewolucji                       81
2.2. Strategie sprawnego działania                    85
TQM - powszechne zaangażowanie                   85
Zaangażowanie wszystkich w ciągłe doskonalenie            85
Fundamentem są zasady Deminga                    86
Klient, procesy i dostawcy są centrum uwagi              87
Klient wyznacza wymagania                     88
Podejście procesowe - patrz na proces oczami klienta          89
Udział w konkursach o nagrodę jakości - ważną praktyką TQM       91
Kaizen - wykorzystanie każdej okazji do poprawy sprawności działań  93
Sposób myślenia i działania na co dzień i odwoływanie się do pozytywnych emocji                                93
Doskonalenie małymi krokami                    94
Wynagradzanie aktywności                     94
Lean Manufacturing - sprawny przepływ wartości dodanej         98
Marnotrawstwo i wartość dodana - woda i ogień sprawności         99
Aby "być Lean", trzeba mieć szeroko otwarte oczy             101
W procesach usługowych i biurowych Lean może być szczególnie potrzebny                             104
Six Sigma - dążenie do doskonałości procesów             105
Postrzeganie jakości jako wartości dla klienta i dostawcy         105
Aby coś zmienić, trzeba to najpierw zmierzyć               106
Stopnie wtajemniczenia budują kulturę Six Sigma           108
Metodyka DMAIC jest siłą napędową projektów Six Sigma         110
TOC - zarządzanie ograniczeniami                   111
Proces nie może być silniejszy niż jego najsłabsze ogniwo          111
Ograniczenia są ukryte - trzeba je znaleźć w modelach myślowych      112
Ograniczenie powinno narzucać tempo i warunki            113
Znormalizowane systemy zarządzania - zarządzanie przez przestrzeganie standardów                       114
Nie tylko ISO wyznacza standardy                    115
Porządkuje i uspokaja                         117
Różne strategie - jeden cel                      118
Są różne, ale się przenikają                       118
Lean i Six Sigma tworzą silną parę                    123
2.3. Praktyki sprawnego działania                    127
Zasady                                127
Są werbalnym orężem strategii                    127
Metodyki działania                         129
PDCA i inne modyfikacje cyklu organizacyjnego            129
Metody i narzędzia                           132
Podsumowanie                             136

CZĘŚĆ II. Strategie i praktyki sprawnego działania w zapewnianiu, sterowaniu i doskonaleniu 137

Rozdział 3. Zapewnianie. Planowanie i organizowanie warunków do spełniania wymagań 139

3.1. Budowanie zaufania                       139
Źródła dzisiejszych problemów powstały wczoraj            139
W fazie zapewniania tworzy się podstawy przyszłych wyników (lub porażki)                         141
3.2. Cele i wartości - określanie tożsamości przedsiębiorstwa      143
Misja, wizja i strategia                         144
Misja i wizja budują tożsamość                    144
Strategia i cele strat

Książka "EBOOK Strategie i praktyki sprawnego działania"
Adam Hamrol