EBOOK Sklepy internetowe. Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów - Marzena Feldy

EBOOK Sklepy internetowe. Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów

4.00 Oceń książkę!

Autor: Marzena Feldy

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA
ISBN: 9788326469022
EAN: 87D2EE65EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 320
Data wydania: 2012
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
59.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Praktyczne wskazówki w zakresie prowadzenia handlu w Internecie  Powołując się na własne badania empiryczne oraz dostępną literaturę, autorka:  omawia różnice między e-konsumentkami i e-konsumentami na poszczególnych etapach procesu podejmowania decyzji zakupowych oraz w sferze zachowań pozakupowych,  podpowiada, jak dostosować sklep internetowy i procedurę dokonywania w nim zakupów do preferencji klientów obu płci,  zwraca uwagę na nowe tendencje na rynku, które mogą stanowić szanse lub zagrożenia dla sklepów internetowych,  dostarcza przeglądu najważniejszych statystyk dotyczących rynku e-commerce,  podpowiada, jak przeprowadzić analizę SWOT czy badanie wizerunku własnego sklepu internetowego,  przywołuje przykłady rozwiązań stosowanych przez krajowe i zagraniczne e-sklepy odnoszące sukcesy na rynku. Publikacja może być przydatna dla teoretyków i praktyków zajmujących się branżą e-commerce. Powinna zainteresować zarówno pracowników szczebla kierowniczego decydujących o strategii marketingowej, jak i tych mających na co dzień bezpośredni kontakt z klientami. Będzie użyteczna również dla pracowników firm konsultingowych oraz agencji reklamowych i public relations, a w szczególności agencji interaktywnych świadczących usługi sklepom internetowym. Klarowny tok narracji, walory poznawcze oraz użyteczność praktyczna sprawiają, iż publikację można polecić szerokiemu gronu czytelników. Prof. dr hab. Bogdan Mróz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Obowiązkowa lektura dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych. Ta książka to zbiór praktycznych rekomendacji, wskazówek i sugestii. Agnieszka Chaber-Tomczak, Fundacja Obserwatorium Zarządzania To cenne źródło wiedzy dla tych wszystkich, którzy chcieliby poznać rodzimy e-handel. Na tle innych opracowań wyróżnikami są kompleksowe podejście do tematu oraz unikalne badania nad różnicami zachowań młodych konsumentów i konsumentek. Dr Michał Macierzyński, PKO Bank Polski Trudno jest znaleźć aspekt prowadzenia sklepu internetowego, którego autorka nie poruszyłaby w tej publikacji. Zawiera ona porady dotyczące zagadnień logistycznych i marketingowych, a także aspekty związane z psychologią klienta. Hubert Turaj, EDISONDA
O autorce    11
Wstęp  13
Rozdział 1. Spójrz na handel elektroniczny całościowo  17
Jak narodził się handel elektroniczny?  17
Jakie miejsce w e-commerce zajmuje sklep internetowy?  20
Jaki rodzaj sklepu internetowego możesz otworzyć?  23
Czy opłaca się dołączyć do pasażu handlowego?  28
Ile wart jest krajowy i zagraniczny rynek e-commerce?  29
Jak polski rynek e-commerce wypada na tle krajów Unii Europejskiej?  30
Jakie jest tempo rozwoju rynku e-commerce?  31
Rozdział 2. Zdobądź informacje o konkurencji   33
Ile sklepów internetowych działa na polskim rynku?  33
Z jakich powodów rozpoczynają działalność?  34
Jaki model gospodarki magazynowej najczęściej wybierają?  37
Ilu pracowników przeciętnie zatrudniają?  37
Na jaką skalę prowadzą działalność?  39
Jakim zainteresowaniem cieszą się wśród klientów?  40
Jak kształtuje się asortyment sklepów internetowych?  40
W których branżach nasila się konkurencja?  42
Jakie wyniki osiągają sklepy internetowe?  44
Które sklepy internetowe wypracowują największe przychody?  45
Które serwisy sklepowe mają największą liczbę użytkowników?  46
Na których sklepach internetowych warto się wzorować?  47
Rozdział 3. Znajdź własną niszę na rynku e-commerce  51
Jakie są mocne strony sklepu internetowego?  52
Nad którymi słabościami sklep internetowy powinien pracować, a z którymi się pogodzić?  53
Jakie szansę ma sklep internetowy na rozwinięcie swojej działalności?  57
Jakie szansę dla sklepu internetowego kryją się w nowinkach?  59
M-commerce  59
S-commerce  62
TV-commerce  68
Czy aukcje internetowe stanowią szansę, czy też są zagrożeniem dla e-sklepu?  68
Jakie szansę ma sklep internetowy na poprawę warunków dostawy oferowanych produktów?  70
Jakim zagrożeniom musi stawić czoło sklep internetowy?  71
Jak przeprowadzić analizę SWOT własnego sklepu internetowego?  76
Rozdział 4. Poznaj swoich klientów  78
Jakie trendy konsumenckie oddziałują na konsumenta XXI wieku?  78
Jakie cechy wyróżniają e-konsumentów?  85
Jaki odsetek konsumentów stanowią e-konsumenci?  93
Czy e-konsument jest kobietą?  95
W jakim wieku są konsumenci najczęściej dokonujący zakupów online?  97
Jakie wykształcenie ma większość e-konsumentów?  99
Ile zarabia przeciętny e-konsument?  100
Gdzie mieszka największy odsetek e-konsumentów?  101
Jaki jest typowy e-konsument?  104
Rozdział 5. Zobacz w e-konsumencie kobietę i mężczyznę  106
Jak zmienia się rola społeczna kobiet i mężczyzn i co z tego wynika dla detalistów?  106
Jakie różnice natury psychologicznej występują między kobietami i mężczyznami?  110
Jak płeć oddziałuje na pozostałe determinanty zachowań e-konsumentów?  111
Co motywuje kobiety i mężczyzn do robienia zakupów online?  112
Z jakich powodów kobiety nie dokonują e-zakupów?  112
Jakich problemów z kupowaniem online obawiają się kobiety i mężczyźni?  114
Jakich korzyści związanych z zakupami online spodziewają się obie płcie?  115
Jak powinien wyglądać serwis sklepu internetowego, aby przypaść do gustu każdej z płci?  116
Rozdział 6. Zbadaj wizerunek swojego sklepu internetowego  118
W jakich wymiarach e-konsumenci oceniają sklepy internatowe?  124
Z czym kojarzy się sklep internetowy i co z tego wynika?  128
Jakie emocje wzbudza sklep internetowy?  131
Jak postrzegani są klienci sklepów internetowych?  132
Co e-konsumenci sądzą na temat przyszłości sklepów internetowych?  134
Jaki jest wizerunek emocjonalny sklepów internetowych?  135
Jakie właściwości sklepu internetowego są istotne dla e-konsumentów?  136
Jaką e-konsumenci mają opinię na temat asortymentu sklepów internetowych?  142
Jak postrzegany jest poziom cen w sklepach internetowych?  143
Jak e-konsumenci oceniają bezpieczeństwo transakcji online?  144
Co według e-konsumentów świadczy o wiarygodności sklepu internetowego?  146
Jakie priorytety powinien mieć personel obsługujący e-konsumentów?  147
Jak oceniane są cechy i funkcje serwisów sklepowych?  148
Jaki jest stosunek e-konsumentów do formularzy zamówień stosowanych przez sklepy internetowe?  152
Jakie wady i zagrożenia związane z kupowaniem w sklepach internetowych dostrzegają e-konsumenci?  152
Co według e-konsumentów stanowi największą barierę dla popularyzacji zakupów w sklepach internetowych?  154
Czy e-konsumenci uważają dokonywanie zakupów w sklepach internetowych za trudne?  155
Jakie obawy przed zakupami w sklepach internetowych e-konsumenci zgłaszają najczęściej?  156
Czy zakupy w sklepach internetowych uważane są za ryzykowne?  157
Jakie korzyści z dokonywania zakupów w sklepach internetowych dostrzegają e-konsumenci?  158
Czy według e-konsumentów robienie zakupów w sklepach internetowych pozwala zaoszczędzić czas?  160
Czy e-konsumenci traktują wizyty w sklepach internetowych jako zakupy rekreacyjne?  161
Co najbardziej irytuje e-konsumentów, a co najskuteczniej zachęca do dokonywania zakupów w sklepach internetowych?  162
Jak przypisywane e-sklepom atrybuty oddziałują na przenikanie się tradycyjnego i internetowego kanału sprzedaży w procesie zakupowym?  163
Rozdział 7. Zapoznaj się ze specyfiką procesu zakupowego online  165
Czy środowisko sklepów internetowych skłania do zakupów impulsywnych?  166
Jak przebiega proces zakupowy online?  167
Czym różni się proces nabywczy u kobiet i mężczyzn?  172
Ile i na co wydają e-konsumenci?  178
Jakie zachowania konsumenci wykazują po dokonaniu zakupu?  179
Co wpływa na lojalność konsumentów?  181
Co decyduje o zadowoleniu z transakcji online oraz chęci dokonania powtórnych zakupów w sieci?  183
W jaki sposób media społecznościowe oddziałują na zachowania pozakupowe?  188
Rozdział 8. Dowiedz się, jak p

Książka "EBOOK Sklepy internetowe. Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów"
Marzena Feldy