EBOOK Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL - Karol Sobiesiak

EBOOK Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL

4.00 Oceń książkę!

Autor: Karol Sobiesiak

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301183974
EAN: 677FEE9CEB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 344
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
73.75
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej. Dowiesz się · Czym są shadery · Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej · Jak programować potok renderujący · Na czym polega i jak działa teselacja · Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader) Powinieneś znać · API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym · Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej

Książka "EBOOK Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL"
Karol Sobiesiak