EBOOK Ścieżki niepowodzeń gospodarczych - Jarosław Ropęga

EBOOK Ścieżki niepowodzeń gospodarczych

4.00 Oceń książkę!

Autor: Jarosław Ropęga

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788379696000
EAN: A15D8862EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 274
Data wydania: 2013
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
19.95
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Redukcja zagrożenia niepowodzeniem jako element strategii małej firmy
Celem pracy było wyodrębnienie składowych mających wpływ na wystąpienie zdarzeń powodujących wejście firmy na ścieżki niepowodzenia gospodarczego, identyfikacja przebiegu tych ścieżek oraz zaproponowanie sposobów ograniczenia zagrożenia niepowodzeniem dla małych firm. Podjęta w niej problematyka ma duże znaczenie dla teorii i praktyki zarządzania.
Książka zawiera wiele interesujących elementów oraz nowatorskich ujęć. Obejmuje obszerną, wielowymiarową analizę zjawiska niepowodzenia gospodarczego w małej firmie, uwzględniającą zarówno czynniki sprawcze, cykle przebiegu niepowodzeń i porażek biznesowych, jak i strategie ich eliminowania. Może być z powodzeniem adresowana do szerokiego kręgu czytelników - zaczynając od środowisk przedsiębiorców, kadr kierowniczych w MŚP, poprzez urzędników kreujących otoczenie regulacyjne, po badaczy i analityków z zakresu zarządzania ryzykiem i zarządzania strategicznego, środowiska akademickie i studentów. Zawiera opis dotyczący przebiegu niepowodzeń w badanych firmach. Przedstawiony schemat przeprowadzenia badań jakościowych jest modelowy. Lektura pogłębi naszą wiedzę i doświadczenia w zakresie sprawności małych firm oraz ich reaktywności na kryzys i niepowodzenia.
Wstęp  7

Rozdział 1. Niepowodzenie gospodarcze w teorii i praktyce gospodarczej  13
1.1. Ewolucja pojęcia niepowodzenia gospodarczego  13
1.2. Niepowodzenia gospodarcze na tle teorii ekonomicznych  18
1.3. Ekonomiczne i prawne ujęcie niepowodzenia gospodarczego małych firm  30
1.4. Skala niepowodzeń gospodarczych małych firm  43

Rozdział 2. Uwarunkowania niepowodzeń gospodarczych w małych firmach  51
2.1. Wybory strategiczne w małych firmach a ich zdolność do przetrwania  51
2.2. Przyczyny niepowodzenia gospodarczego małych firm  57
2.3. Symptomy niepowodzenia małych firm  88
2.4. Kryzys a niepowodzenie gospodarcze małych firm  102

Rozdział 3. Ścieżki niepowodzeń gospodarczych małych firm  109
3.1. Krytyczne punkty na ścieżkach niepowodzenia gospodarczego  109
3.2. Typologia ścieżek niepowodzenia  115
3.3. Cykl życia organizacji a przebieg ścieżek niepowodzenia gospodarczego  122
3.4. Ścieżki niepowodzenia charakterystyczne dla małych firm  132
3.5. Zadania ścieżek niepowodzenia gospodarczego małych firm  142

Rozdział 4. Zapobieganie niepowodzeniom jako element strategii małej firmy  161
4.1. Założenia koncepcji zapobiegania niepowodzeniom w małych firmach  161
4.2. Ryzyko biznesowe w teorii i praktyce gospodarczej  170
4.3. Proces redukcji zagrożenia niepowodzeniem w małych firmach  187
4.4. Wyzwania stojące przed polityką wsparcia przedsiębiorstw w zakresie zapobiegania niepowodzeniom gospodarczym  222

Zakończenie  233
Aneks  237
Bibliografia  253
Spis tabel i rysunków  271
Od Redakcji  273

Książka "EBOOK Ścieżki niepowodzeń gospodarczych"
Jarosław Ropęga