EBOOK Rola Kościoła w integralnym rozwoju młodzieży - Stanisław Głaz

EBOOK Rola Kościoła w integralnym rozwoju młodzieży

4.00 Oceń książkę!

Autor: Stanisław Głaz

Wydawnictwo: WAM
ISBN: 9788375055740
EAN: 328DD5C2EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 374
Data wydania: 2010
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
31.20
książka
39.00zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Człowiek staje się w pełni sobą, jeśli realizuje otrzymane od Boga wrodzone potencjalności zarówno na poziomie ludzkim, jak i duchowym. Mimo wielkich osiągnięć nauki, badacze nadal poszukują bardziej adekwatnych do współczesnych czasów i skuteczniejszych narzędzi oraz sposobów wdrażania nowych idei duszpasterskich w celu osiągnięcia jak najbardziej wszechstronnego rozwoju człowieka. Na gruncie poszukiwań naukowych zauważa się nadal brak szerszych opracowań dotyczących sposobów realizacji misji i posłannictwa Kościoła w tej dziedzinie. Wynika to m.in. z tego, że Kościół, troszcząc się o dobro człowieka, ciągle musi odpowiadać na znaki czasu i podejmować konfrontacje z aktualnymi warunkami społeczno-ekonomicznymi danych społeczeństw, nowymi odkryciami naukowymi oraz wymaganiami rozwojowymi człowieka. Autor rozprawy, na podstawie literatury przedmiotu oraz przeprowadzonej analizy badań empirycznych, podjął próbę wskazania kilku propozycji duszpastersko-pastoralnych, które mogłyby posłużyć integralnemu rozwojowi człowieka. Dotyczą one m.in. udziału w rekolekcjach, organizacjach religijno-społecznych, poradnictwie psychologiczno-duszpasterskim.
Spis treści w języku angielskim9
Wprowadzenie13
Część I. Teoretyczne założenie badań. Zarys problematyki23
Rozdział I. Potrzeby współczesnego człowieka25
1. Ogólne rozumienie potrzeby26
2. Potrzeby ludzkie31
3. Potrzeby młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II58
Podsumowanie74
Rozdział II. Problematyka życia duchowego człowieka w wymiarze eklezjalnym77
1. Doświadczenie religijne78
2. Elementy doświadczenia religijnego88
3. Składniki sprzyjające rozwojowi życia duchowego96
4. Fazy i cechy rozwoju życia duchowego121
5. Zalety rozwoju życia duchowego123
Podsumowanie126
Część II. Własne badania empiryczne129
Rozdział III. Metodologia badań własnych131
1. Syntetyczne ujęcie teoretycznych założeń problematyki badań131
2. Stan badań nad podjętym zagadnieniem133
3. Problem badawczy i cel badań136
4. Strategia badań własnych137
5. Metody zastosowane w pracy139
6. Opis grupy badanej145
Rozdział IV. Struktura przeżycia religijnego i kryzysu religijnego młodzieży149
1. Przeżycie obecności Boga150
2. Przeżycie nieobecności Boga170
3. Świadomość przeżywanego kryzysu religijnego189
Podsumowanie219
Rozdział V. Poziom i powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi mężczyzn i kobiet wobec formacji eklezjalnej225
1. Poziom samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego, sensu życia oraz przeżyć religijnych mężczyzn i kobiet226
2. Związek samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi mężczyzn i kobiet228
Rozdział VI. Poziom i powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych kierunkach studiów w odniesienu do formacji eklezjalnej237
1. Poziom samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego, sens życia oraz przeżyć religijnych młodzieży o różnych profilach studiów238
2. Związek samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych profilach edukacyjnych240
Rozdział VII. Powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych tendencjach rozwojowych wobec formacji eklezjalnej251
1. Związek samowiedzy, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych profilach osobowości252
2. Powiązanie niepokoju egzystencjalnego, cech osobowości i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnej strukturze samowiedzy262
3. Związek samowiedzy, niepokoju egzystencjalnego i cech osobowości z przeżyciami religijnymi młodzieży o zróżnicowanym nasileniu motywacji do poszukiwania sensu i celu życia271
4. Powiązanie samowiedzy, niepokoju egzystencjalnego i cech osobowości z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnym nasileniu realizacji sensu i celu życia277
Rozdział VIII. Pastoralne aplikacje badań empirycznych283
1. Problematyka pracy i metody badań284
2. Uzyskane wyniki badań i ich ocena285
3. Wskazówki pastoralne311
Zakończenie332
Bibliografia335
Aneks355
Indeks nazwisk367
Summary371

Książka "EBOOK Rola Kościoła w integralnym rozwoju młodzieży"
Stanisław Głaz