EBOOK Profesjonalne zarządzanie kadrami w podmiotach leczniczych - Ewa Mojs

EBOOK Profesjonalne zarządzanie kadrami w podmiotach leczniczych

4.00 Oceń książkę!

Autor: Ewa Mojs

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA
ISBN: 9788326488092
EAN: 4296E9CDEB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 320
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
59.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

W publikacji przedstawiono specyfikę profesjonalnego zarządzania kadrami w podmiotach leczniczych oraz ich rolę i funkcje w organizacji. Opisano w niej zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej między innymi takie kwestie jak:  rekrutacja i selekcja pracowników podmiotów leczniczych, z uwzględnieniem ich kompetencji zawodowych i osobistych, formy zatrudniania w podmiotach leczniczych, planowanie ścieżki rozwoju zawodowego oraz motywowanie do pracy, system ocen pracowniczych, wypalenie zawodowe jako czynnik zmieniający efektywność pracownika.    Dodatkowo omówiono zagadnienia dotyczące roli kadr w procesie zarządzania podmiotem leczniczym, w tym m.in.:   identyfikowanie misji i celów podmiotów leczniczych, wprowadzanie procesu budowania jakości podmiotów leczniczych, z uwzględnieniem roli kadry medycznej w procesie jej kształtowania, źródła i mierniki satysfakcji pacjenta oraz motywacji personelu medycznego zarówno w aspekcie organizacyjnym, jak i psychologicznym.
Wykaz skrótów  11
Wstęp  13
Rozdział 1Organizacja doskonaląca się  15
1.1. Wprowadzenie  15
1.2. Istota organizacji  16
1.3. Przywództwo w organizacji  22
1.4. Rozwój organizacji  23
1.5. Podsumowanie  25
Piśmiennictwo  27
Rozdział 2Konteksty zarządzania zasobami ludzkimi w procesie pracy  28
2.1. Wprowadzenie  28
2.2. Opis stanowiska pracy  31
2.3. Intencyjny charakter komunikacji w procesie zarządzania zasobami ludzkimi  39
2.4. Zakończenie  42
Piśmiennictwo  42
Rozdział 3Kompetencje zawodowe a kompetencje osobiste  43
3.1. Wprowadzenie  43
3.2. Kompetencje pracownika  43
3.3. Miękkie kompetencje  45
3.4. Zarządzanie sobą  47
3.5. Wykorzystanie kompetencji miękkich  49
3.6. Szkolenia  50
Piśmiennictwo  51
Rozdział 4Współczesne tendencje w motywowaniu do pracy  52
Piśmiennictwo  65
Rozdział 5Jakość w systemie opieki zdrowotnej - rola kadry medycznej w procesie kształtowania jakości i zarządzania podmiotem leczniczym  66
Piśmiennictwo  77
Rozdział 6Odpowiedzialność za jakość działań w podmiocie leczniczym  78
6.1. Wprowadzenie  78
6.2. Kryteria oceny jakości usług medycznych  78
6.3. Odpowiedzialność cywilna za brak należytej jakości świadczeń zdrowotnych  81
6.4. Odpowiedzialność pracownicza personelu medycznego w podmiocie leczniczym  86
6.5. Zakończenie  88
Piśmiennictwo  88
Rozdział 7Budowanie projektów podnoszących jakość działań  90
7.1. Wprowadzenie  90
7.2. Próba zdefiniowania jakości  91
7.3. Systemy zewnętrznej oceny jakości w ochronie zdrowiav  95
7.4. Dualizm jakości w ochronie zdrowia  96
7.5. Wytyczne w zakresie budowania projektów podnoszących jakość działań  98
7.6. Zakończenie  102
Piśmiennictwo  103
Rozdział 8Podmiot leczniczy podstawowym ogniwem systemu. Aspekty organizacyjno-ekonomiczne  104
8.1. Wprowadzenie  104
8.2. System opieki zdrowotnej, cele i zasięg działania  105
8.3. Podmiot leczniczy. System społeczno-techniczny i ukierunkowanie  110
8.4. Wymóg ekonomicznej i społecznej racjonalizacji działań podmiotów leczniczych  114
8.5. Zakończenie  118
Piśmiennictwo  119
Rozdział 9Identyfikowanie misji i celów działań w podmiocie leczniczym  121
9.1. Wprowadzenie  121
9.2. Czynniki poszczególnych segmentów otoczenia podmiotów leczniczych  124
9.3. Zakończenie  131
Piśmiennictwo  131
Rozdział 10Czynniki obciążające w pracy w ochronie zdrowia - wybrane aspekty  133
10.1. Wprowadzenie  133
10.2. Stres zawodowy pracowników medycznych  133
10.3. Zasoby osobiste w radzeniu sobie ze stresem w środowisku pracy  139
10.4. Zakończenie  142
Piśmiennictwo  142
Rozdział 11Wymierne versus niewymierne źródła satysfakcji z pracy  144
11.1. Wprowadzenie  144
11.2. Motywy podejmowania aktywności zawodowej  144
11.3. Satysfakcja zawodowa  145
11.4. Zakończenie  152
Piśmiennictwo  153
Rozdział 12Szpital jako miejsce pracy  155
Piśmiennictwo  162
Rozdział 13Źródła i mierniki satysfakcji pacjenta  164
Piśmiennictwo  174
Rozdział 14Teoretyczne aspekty analizy zatrudnienia  177
Piśmiennictwo  206
Rozdział 15Formy zatrudnienia w podmiotach leczniczych  208
15.1. Wprowadzenie  208
15.2. Przesłanki wykonywania zawodów medycznych  209
15.3. Zatrudnienie pracownicze  211
15.4. Umowa cywilnoprawna  214
15.5. Zamówienie na udzielanie świadczeń zdrowotnych  215
15.6. Umowa o zarządzanie podmiotem leczniczym  218
15.7. Zakończenie  219
Piśmiennictwo  219
Rozdział 16Rekrutacja i selekcja pracowników  221
16.1. Wprowadzenie  221
16.2. Ustalenie źródeł pozyskania pracowników  225
16.3. Przeprowadzenie naboru do pracy i selekcja pracowników  226
16.4. Adaptacja do pracy  229
16.5. Zakończenie  231
Piśmiennictwo  231
Rozdział 17Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego  233
17.1. Wprowadzenie  233
17.2. Drogi rozwoju zawodowego  233
17.3. Hierarchia wartości a kariera zawodowa  236
17.4. Kotwice kariery zawodowej  238
17.5. Diagnoza kompetencji pracowniczych  241
Piśmiennictwo  243
Rozdział 18Analiza błędów procesu zarządzania kadrami  245
18.1. Wprowadzenie  245
18.2. Charakterystyka procesu zarządzania kadrami  246
18.3. Najczęściej popełniane błędy w procesie zarządzania kadrami  255
18.4. Zakończenie  258
Piśmiennictwo  259
Rozdział 19Oceny pracownicze  260
19.1. Wprowadzenie  260
19.2. Pojęcie, funkcje i cele systemu ocen pracowniczych  260
19.3. Metody ocen  263
19.4. Sposoby prowadzenia rozmów oceniających  267
19.5. Wdrażanie systemu ocen  268
19.6. Prezentacja wybranych elementów systemu oceniania pracowników podmiotu leczniczego  270
19.7. Zakończenie  279
Piśmiennictwo  279
Rozdział 20Wypalenie zawodowe jako czynnik zmieniający efektywność pracownika  280
20.1. Wprowadzenie  280
20.2. Materiał  283
20.3. Metoda  284
20.4. Wyniki i ich omówienie  286
20.5. Wnioski  292
20.6. Zakończenie  292
Piśmiennictwo  293
Rozdział 21Kompetencje farmaceutów w kontaktach z pacjentami  295
21.1. Wprowadzenie  295
21.2. Wiedza o zachowaniach pacjentów  296
21.3. Kompetencje zawodowe farmaceutów  297
21.4. Kompetencje w sferze komunikacyjnej  300
21.5. Kompetencje związane z komunikacją werbalną  301
21.6. Kompetencje w zakresie komunikacji niewerbalnej  304
21.7. Komunikacja w sytuacjach szczególnych  306
21.8. Sposoby wywierania wpływu  308
21.9. Kompetencje lidera w pracy z zespołem  310
Piśmiennictwo  311
Słowa kluczowe  313
Autorzy  315

Książka "EBOOK Profesjonalne zarządzanie kadrami w podmiotach leczniczych"
Ewa Mojs