EBOOK Prawo i psychologia w ochronie zdrowia - Ewa Mojs

EBOOK Prawo i psychologia w ochronie zdrowia

4.00 Oceń książkę!

Autor: Ewa Mojs

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA
ISBN: 9788326449505
EAN: C7D3E9B6EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 164
Data wydania: 2012
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
49.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

.. Ksiazka porusza zagadnienia dotyczace aktualnych regulacji prawnych w ochronie zdrowia, zarówno w zakresie organizacji podmiotów opieki zdrowotnej, jak i praw pacjenta czy praw lekarza i jego zobowiazan wobec pacjenta. .. Autorzy przyblizyli zagadnienia komunikacji w ochronie zdrowia, od komunikacji zewnetrznej  budowania rozpoznawalnej marki na rynku, rzetelnej, godnej zaufania i kompetentnej organizacji, po komunikacje z partnerami  negocjacje, prowadzenie rozmów biznesowych, których celem jest uzyskanie mozliwie jak najlepszego rozwiazania dla defi niowanych problemów. Przedstawili takze bardzo rzadko omawiana problematyke komunikacji intrapersonalnej: budowania samoswiadomosci wlasnych kompetencji, dialogu wewnetrznego koniecznego w rozwoju wlasnym, takze zawodowym, czyli budowania samoswiadomosci sciezki kariery. Poruszone zostaly równiez kwestie komunikacji w kontekscie zachodzacych zmian spoleczno-gospodarczych. .. Publikacja przeznaczona jest zarówno dla lekarzy prowadzacych samodzielnie podmioty lecznicze, jak i dla kadry zarzadzajacej. Moze stanowic cenna pomoc dla studentów zdrowia publicznego oraz zarzadzania, a takze dla wszystkich innych osób zainteresowanych problematyka komunikacji w systemie ochrony zdrowia w ujeciu prawnym i psychologicznym oraz zarzadzania podmiotami leczniczymi.
Wykaz skrótów  9
Wprowadzenie  11
Rozdział 1System ochrony zdrowia w Polsce: stan obecny, wyzwania(Jolanta Sielska, Joanna Zdanowska)  13
1. Powszechne ubezpieczenie zdrowotne  13
1.1. Uczestnicy systemu  13
1.2. płatnik  14
1.3. Finansowanie sektora medycznego  16
2. Kierunki zmian  19
2.1. Kształtowanie polityki zdrowotnej w latach 2008-2010  19
2.2. Najważniejsze wyzwania  21
Literatura  23
inne źródła  23
Rozdział 2Podmiot leczniczy jako organizacja(Joanna Zdanowska, Jolanta Sielska)  25
1. Aktualne regulacje prawne w systemie ochrony zdrowia  25
1.1. Działalność lecznicza  25
1.1.1. Uwagi ogólne  25
1.1.2. Systematyka podmiotów prowadzących działalność leczniczą  27
1.2. Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej  29
1.3. rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą  30
1.4. regulacje dotyczące pracowników podmiotów leczniczych  32
1.5. Kontrola i nadzór  33
2. Grupy osób uprawnionych do świadczeń szczególnych  34
2.1. przywileje ustawowe  34
2.2. Dokumenty potwierdzające przynależność do grup uprzywilejowanych  35
2.3. trudności w egzekwowaniu przywilejów w dostępie do świadczeń opieki zdrowotnej  36
Literatura  38
Akty prawne  38
Rozdział 3Świadczenia opieki zdrowotnej finansowane w ramach systemu ubezpieczenia zdrowotnego - zakres działalności podmiotu leczniczego w świetle wymagań płatnika publicznego(Elżbieta Prussak)  40
1. Wstęp  40
2. Ubezpieczenia zdrowotne w polsce  40
3. Zasady finansowania świadczeń opieki zdrowotnej w systemie ubezpieczenia zdrowotnego w polsce  43
3.1. świadczeniodawcy - wymogi  43
3.2. Kontraktowanie świadczeń opieki zdrowotnej  45
3.3. rozliczanie procedur medycznych  46
4. Podsumowanie  49
Akty prawne  49
Rozdział 4Odpowiedzialność prawna(Krzysztof Gieburowski)  50
1. Odpowiedzialność zawodowa  50
2. Aspekt odpowiedzialności cywilnej  51
3. Aspekt odpowiedzialności pracowniczej  58
4. Odpowiedzialność zawodowa sensu stricto  61
Literatura  65
Rozdział 5System oceniania pracowników w podmiocie leczniczym (Maria Danuta Głowacka, Piotr Pagórski)  67
1. Wstęp  67
2. Wybrane elementy teorii ocen pracowniczych  67
3. prezentacja wybranych elementów systemu oceniania pracowników wybranego podmiotu leczniczego  69
4. Etapy wprowadzania systemu oceniania pracowników  77
Literatura  78
Rozdział 6Wartościowanie stanowisk pracy(Maria Danuta Głowacka, Piotr Pagórski)  79
1. pojęcie i istota wartościowania pracy  79
2. Funkcje i cele wartościowania pracy  80
3. Metody wartościowania pracy  83
4. Metody wartościowania pracy UMeWAp  86
5. przebieg procesu wartościowania pracy  90
6. Wartościowanie stanowisk pracy wybranego oddziału w szpitalu specjalistycznym  92
7. Możliwości wykorzystania wyników wartościowania stanowisk pracy  102
Literatura  104
Rozdział 7Samoocena a nabywanie kompetencji menedżerskich(Ewa Mojs, Maria Danuta Głowacka)  105
1. Wprowadzenie  105
2. Zasoby jako czynnik wpływający na podejmowanie decyzji o rozwoju  107
3. Styl życia, aktywność  109
4. Filozofia życiowa  110
5. Zagrożenia dla zmiany w człowieku  111
6. problemy wynikające ze zmiany  111
7. Podsumowanie  112
Literatura  113
Rozdział 8Zmiany otoczenia a komunikacja(Henryk Mruk)  114
1. Wprowadzenie  114
2. Analiza peSt  114
3. czynniki polityczno-prawne  115
4. Uwarunkowania demograficzne  117
4.1. Uwagi ogólne  117
4.2. różnice pokoleniowe  118
4.3. Komunikacja przełożonych i podwładnych  120
5. czynniki ekonomiczne  121
6. czynniki społeczne  123
7. czynniki kulturowe  124
8. czynniki technologiczne  125
9. czynniki naturalne  126
10. podsumowanie  126
Literatura  127
Akty prawne  127
Rozdział 9Komunikacja marki na rynku zdrowia(Henryk Mruk)  128
1. Wprowadzenie  128
2. Korzyści z marki  128
3. Zasady budowania marki  129
4. rola pracowników w budowaniu pozycji marki  130
5. promocja marki  132
6. Opowiadanie historii  133
7. Instrumenty public relations  134
8. Media społecznościowe a marka  136
9. Metafory głębokie a marka  136
10. Uwagi końcowe  139
Literatura  139
Rozdział 10Komunikacja lekarza z pacjentem - wybrane aspekty prawne(Joanna Zdanowska, Jolanta Sielska)  141
1. Wstęp  141
2. prawo do informacji  141
3. prawo do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych  145
4. prawo do prywatności  149
4.1. Wprowadzenie  149
4.2. prawo do poszanowania intymności  149
4.3. tajemnica lekarska  150
4.4. prawo do dostępu do dokumentacji medycznej i ochrony danych medycznych  151
Literatura  153
Akty prawne  154
Rozdział 11Negocjacje w ochronie zdrowia(Ewa Mojs, Maria Danuta Głowacka)  155
1. Wprowadzenie  155
2. Konflikt  156
3. Negocjacje  157
3.1. Uwagi ogólne  157
3.2. Style negocjacyjne  161
3.3. techniki negocjacyjne  162
3.4. Błędy negocjacyjne  163
4. Podsumowanie  164
Literatura  164

Książka "EBOOK Prawo i psychologia w ochronie zdrowia"
Ewa Mojs