EBOOK Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Podejście holistyczne - Grzegorz Karasiewicz

EBOOK Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Podejście holistyczne

4.00 Oceń książkę!

Autor: Grzegorz Karasiewicz

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA
ISBN: 9788326461224
EAN: 08D37C79EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 408
Data wydania: 2013
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
69.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

W książce przedstawiono kompleksowy model marketingowej strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw w wymiarze teoretycznym i praktycznym. Autor wskazał, jakie decyzje marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych prowadzą do pozytywnych efektów finansowych. Uwzględnił przy tym, opierając się na oryginalnych badaniach empirycznych, specyfikę polskich przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych. Adresatami publikacji są zarówno menedżerowie podejmujący decyzje strategiczne w przedsiębiorstwie, kierownicy i specjaliści działów marketingu i sprzedaży, jak i pracownicy naukowi zajmujący się problematyką zarządzania strategicznego, biznesu międzynarodowego i marketingu oraz studenci uczelni ekonomicznych.  
 
  "Opracowanie stanowi interesujące studium i może stać się wartościową publikacją użyteczną głównie w procesie akademickiego kształcenia zarówno na poziomie podstawowym, jak i podyplomowym. Holistyczne podejście do problematyki umiędzynarodowienia działań rynkowych oraz oryginalność modelu i analizy zależności stopnia internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw i uzyskiwanych efektów finansowych stanowią bezsprzeczne atuty publikacji".  
 
  dr hab. Robert Kozielski, prof. Uniwersytetu Łódzkiego
Wstęp  9
1. Marketingowa strategia internacjonalizacji - istota, wymiary i determinanty  19
1.1. Istota marketingowej strategii internacjonalizacji  19
1.2. Strategie ekspansji zagranicznej  28
1.3. Strategie obsługi rynków zagranicznych  43
1.4. Determinanty marketingowej strategii internacjonalizacji  93
1.5. Podsumowanie - cel pracy i struktura dalszych rozważań  108
2. Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw  109
2.1. Modele ekonomiczne internacjonalizacji przedsiębiorstwa  114
2.2. Modele produktowe internacjonalizacji przedsiębiorstwa  122
2.3. Modele finansowe internacjonalizacji przedsiębiorstwa  125
2.4. Modele behawioralne internacjonalizacji przedsiębiorstwa  132
2.5. Modele zasobowe internacjonalizacji przedsiębiorstwa  146
2.6. Podsumowanie - teorie internacjonalizacji przedsiębiorstwa  160
3. Przegląd badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów  170
3.1. Identyfikacja badań empirycznych internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów  170
3.2. Charakterystyka badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów (relacja M-P)  172
3.3. Wyniki badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów  209
3.4. Podsumowanie - ograniczenia i luki w badaniach internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów  230
4. Metodyka i analiza wyników badań własnych  235
4.1. Metodyka badań własnych  235
4.2. Analiza strategii internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw - wyniki badań  266
4.3. Podsumowanie i ograniczenia przeprowadzonych badań  311
Podsumowanie - interpretacja wyników badań i kierunki dalszych badań  319
Aneks. Wykaz badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów  325
Bibliografia  367
Indeks  401

Książka "EBOOK Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Podejście holistyczne"
Grzegorz Karasiewicz