EBOOK Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym - Małgorzata Michalik

EBOOK Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym

4.00 Oceń książkę!

Autor: Małgorzata Michalik

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA
ISBN: 9788326477850
EAN: 6A4D726EEB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 288
Data wydania: 2014
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
69.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie tematy jak:   zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym, strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki, tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów cenowych, marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego, reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej, badanie zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania skutecznych strategii i działań marketingowych.
O autorach  9
Wstęp  11
Rozdział 1Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym  15
Henryk Mruk
Elementy rynku farmaceutycznego  15
Istota orientacji marketingowej  20
Zarządzanie marketingowe na rynku farmaceutycznym  25
Rozdział 2Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym  31
Bogna Pilarczyk
Czynniki kształtujące działania marketingowe na rynku farmaceutycznym  31
Struktura podmiotowa rynku farmaceutycznego  44
Rozdział 3Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym  56
Małgorzata Michalik
Istota i procedura badań marketingowych  56
Podział badań marketingowych  63
Badania ilościowe  64
Badania jakościowe  70
Współpraca z agencją marketingową  77
Rozdział 4Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego  79
Małgorzata Michalik
Wiedza o nabywcach  79
Czynniki kształtujące zachowania nabywców  82
Etapy procesu zakupu  85
Neuromarketing a wiedza o nabywcy  90
Klienci instytucjonalni  90
Istota i kryteria segmentacji  91
Etapy procesu segmentacji  95
Rozdział 5Strategia produktu na rynku farmaceutycznym  98
Henryk Mruk
Istota i klasyfikacja produktów  98
Cykl życia produktu  102
Zarządzanie portfelem produktów  106
Wprowadzanie nowego produktu na rynek  109
Błędy i bariery we wprowadzaniu nowego produktu  116
Rola opakowania  118
Rozdział 6Zarządzanie marką  124
Henryk Mruk
Istota marki  124
Marka a segmentacja i proces decyzyjny  129
Strategie marek  131
Pozycjonowanie marki  134
Wartość marki i jej wycena  136
Rozdział 7Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym  139
Henryk Mruk
Cena w koncepcji marketingu mix  139
Metody ustalania cen  142
Strategie cenowe  144
Ceny w świetle ekonomii behawioralnej  147
Opusty cenowe  148
Elastyczność cenowa popytu  150
Marże handlowe  152
Rozdział 8Procesy dystrybucji na rynku farmaceutycznym  155
Bogna Pilarczyk
Istota i rodzaje kanałów dystrybucji  155
Funkcjonowanie hurtu farmaceutycznego  166
Pozaapteczny kanał dystrybucji leków  172
Rozdział 9Rola apteki na rynku farmaceutycznym  180
Małgorzata Michalik
Apteka partnerem dla producenta  180
Wizerunek i tożsamość apteki  181
Merchandising apteczny  187
Usługi dodatkowe w aptece  196
Standardy obsługi pacjenta w aptece  198
Rozdział 10Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym  202
Bogna Pilarczyk
Istota komunikacji marketingowej  202
Reklama na rynku farmaceutycznym  205
Promocja sprzedaży na rynku farmaceutycznym  218
Działania public relations na rynku farmaceutycznym  220
Rozdział 11Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix  229
Małgorzata Michalik
Promocja osobista  229
Promocja bezpośrednia  239
E-pharmamarketing - nowoczesne formy komunikacji marketingowej  244
Programy lojalnościowe  247
Budowanie zaufania i tworzenie kultury organizacyjnej zespołu  250
Rozdział 12Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym  253
Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk
Istota i proces tworzenia strategii  253
Rodzaje strategii marketingowych  263
Bibliografia  273
Indeks  281

Książka "EBOOK Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym"
Małgorzata Michalik