EBOOK Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników - Małgorzata Sidor-Rządkowska

EBOOK Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników

4.00 Oceń książkę!

Autor: Małgorzata Sidor-Rządkowska

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA
ISBN: 9788380921085
EAN: 349D7BD4EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 256
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
59.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Książka jest piątym wydaniem klasycznej już pracy Małgorzaty Sidor-Rządkowskiej na temat systemów ocen okresowych. Publikacja ta łączy solidne podstawy teoretyczne z przeglądem rozwiązań stosowanych w praktyce. Kompleksowo omówiono w niej zagadnienia, z którymi należy się zapoznać przed wprowadzeniem systemu ocen sprzyjającego otwartej polityce informacyjnej i wzmacniającego motywację pracowników, takie jak:
 powiązanie sposobów oceny z typem działalności i celami strategicznymi organizacji,
 planowanie systemów oraz szkolenia osób oceniających,
 wybór odpowiednich metod oceny i ustalanie kryteriów,
 zasady prowadzenia rozmów oceniających,
 ocena oddolna jako uzupełnienie systemu,
 unikanie błędów oceniania,
 system ocen okresowych na tle głównych aspektów polityki personalnej organizacji.

Autorka przytacza również liczne przykłady i studia przypadków oraz zamieszcza bardzo przydatny zestaw formularzy ocen pracowników.
Publikacja jest przeznaczona nie tylko dla przedstawicieli sektora przedsiębiorstw, ale także administracji publicznej. Zawarte tu metody i wskazówki znajdą zastosowanie zarówno w organizacjach biznesowych, jak i pozakomercyjnych. Stanowi cenne źródło wiedzy dla menedżerów wszystkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów personalnych, a także osób zajmujących się naukowo problematyką zarządzania zasobami ludzkimi.

Dr Małgorzata Sidor-Rządkowska  doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje jako wykładowca na studiach MBA i podyplomowych, jest także konsultantem ds. personalnych. Prowadzi szkolenia zarówno w sektorze przedsiębiorstw, jak i w administracji publicznej. Autorka wielu książek, m.in.: Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy, Zarządzanie personelem w małej firmie, Kompetencyjne systemy ocen pracowników, Profesjonalny coaching, Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków (red. nauk.). Jest przewodniczącą jury ogólnopolskiego konkursu Top Menedżer HR.
O autorce  11
Wstęp  13
Rozdział 1. Miejsce systemu ocen okresowych w polityce personalnej przedsiębiorstwa  151.1. Najważniejsze cele oceny  151.2. Formy oceny  171.3. Kontrowersje wokół systemów ocen  171.4. Wymagania stawiane systemom ocen  201.5. Oczekiwania pracowników wobec systemu ocen okresowych  22Studium przypadku I  23
Rozdział 2. Uwarunkowania systemu ocen  262.1. Rodzaj działalności i wielkość organizacji  262.2. Cele strategiczne firmy  272.3. Metoda zarządzania  302.4. Styl kierowania  312.5. Poziom kierowania  342.6. Poziom wymagań  362.7. Autorytet oceniających  362.8. Wiek pracowników  37Studium przypadku II  44
Rozdział 3. Wprowadzanie systemu ocen okresowych  493.1. Planowanie działania  493.2. Szkolenie osób oceniających  493.2.1. Wybór rodzaju szkolenia  503.2.2. Wybór miejsca szkolenia  533.2.3. Problem wspólnego udziału w szkoleniu przełożonych i podwładnych  533.2.4. Ćwiczenia z użyciem kamery wideo  563.3. Przygotowanie osób ocenianych  59Studium przypadku III  63
Rozdział 4. Przegląd najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem systemów ocen  664.1. Wybór osób oceniających  664.2. 360-stopniowa ocena pracownika  664.3. Przygotowanie 360-stopniowej oceny pracowników  714.4. Podział osób ocenianych  744.5. Ustalanie częstotliwości oceny  77Studium przypadku IV  78
Rozdział 5. Metody oceny pracowników  805.1. Metody relatywne  805.1.1. Ranking  805.1.2. System porównywania parami  825.1.3. Metoda rozkładu normalnego  835.2. Metody absolutne  865.2.1. Ocena opisowa  865.2.2. Punktowa skala ocen  895.2.3. Skale ważone  905.2.4. Testowa metoda oceny  915.2.5. Metoda zdarzeń krytycznych  925.2.6. Skale behawioralne (BARS - behavioral anchored rating scale  945.2.7. Zarządzanie przez cele - ZPC (management by objectives - MBO  975.2.8. Assessment Center ("centrum oceny")  104
Rozdział 6. Ustalanie kryteriów oceny  1106.1. Kryteria dotyczące efektywności  1106.2. Kryteria dotyczące kwalifikacji  1136.3. Kryteria dotyczące zachowań (behawioralne)  1146.4. Kryteria osobowościowe  1156.5. Zasady opracowywania kryteriów oceny  117Studium przypadku VI  124
Rozdział 7. Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami  1267.1. Istota rozmowy oceniającej  1267.2. Jak prowadzić rozmowę?  1297.2.1. Wyrażanie szacunku i uznania  1307.2.2. Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych  1347.3. Najczęstsze przyczyny złej pracy  1367.4. Dialog przełożony - podwładny a przyszłe zadania pracownika  137Studium przypadku VII  138
Rozdział 8. Błędy w procesie oceniania  1428.1. Błędy "techniczne"  1428.2. Błędy w sztuce oceniania  1428.3. Jak unikać błędów oceny?  148Studium przypadku VIII  151
Rozdział 9. Ocena przełożonych przez podwładnych  1549.1. "Odwrócenie ról" jako niezbędne uzupełnienie systemu ocen  1549.2. Doświadczenia niektórych przedsiębiorstw  1579.3. Zasady wprowadzania oceny przełożonych przez podwładnych  162Studium przypadku IXa  163Studium przypadku IXb  165
Rozdział 10. System ocen okresowych a pozostałe aspekty polityki personalnej firmy  16710.1. System ocen okresowych a polityka płacowa przedsiębiorstwa  16710.2. System ocen okresowych a polityka szkoleniowa firmy  16910.3. System ocen okresowych a kształtowanie ścieżek kariery zawodowej pracowników  17210.4. System ocen okresowych a zwalnianie pracowników  182Studium przypadku X  186
Zakończenie  189
Aneks. Przykładowe formularze oceny pracowników  191
Bibliografia  247
Indeks  253

Książka "EBOOK Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników"
Małgorzata Sidor-Rządkowska