EBOOK Kreatywność językowa przestrzeni medialnej -

EBOOK Kreatywność językowa przestrzeni medialnej

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788379695188
EAN: D0B5C7B8EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 378
Data wydania: 2014
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
30.75
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Zbiór jest poświęcony różnym sposobom twórczego wykorzystania języka w mediach masowych, reklamie, marketingu i nazewnictwie, w szczególności kreatywności dziennikarskiej (cz. I), internetowi widzianemu jako przestrzeń kreatywna (cz. II), kreatywności w marketingu, reklamie i nazewnictwie (cz. III) oraz komizmowi językowemu. Na ciekawą nie tylko dla humanistów publikację składają się teksty dotyczące najnowszych zjawisk językowych, analizowanych przez młodych adeptów językoznawstwa, kulturoznawstwa, medioznawstwa, dziennikarstwa i filozofii. Dzielą się oni spostrzeżeniami na temat kreacyjnych możliwości tkwiących zarówno w języku, jak i w jego użytkownikach. Znajdziemy tu m.in.: omówienie języka współczesnych dziennikarzy w sieci; analizę wykorzystania nazw własnych do modyfikacji frazemów w nagłówkach prasy sportowej oraz języka relacji sportowych i kreatywnego stosowania modyfikacji związków frazeologicznych i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach prasowych; opis mody językowej na Facebooku (nadużywane wyrazy i tematy); ukazanie relacji między słowem a obrazem; językowych i pozajęzykowych aspektów komunikacji przedstawicieli Pokolenia Y w Internecie na przykładzie serwisu Facebook; memów traktowanych jak współczesne plotki językowe i analizowanych pod kątem kreatywności; ujęcie demotywatorów i memów jako połączenia słowa i obrazu; próbę rozstrzygnięcia, czy istnieje przepis na dobrą nazwę marketingową; analizę nazwa polskich tanich win owocowych lub mechanizmów tworzenia nazw programów publicystycznych; ujęcie argumentacji jako środka perswazji - na przykładzie prasowych tekstów reklamowych; pokazanie stylizacji jako sposobu budowania komizmu językowego, zamierzonej niepoprawność językowej jako źródła komizmu, a także przegląd sposobów budowania komizmu językowego w wybranych filmach Juliusza Machulskiego.
Publikacja może zainteresować nie tylko humanistów zajmujących się opisem komunikatów językowych, lecz także te osoby, które chcą rozwijać umiejętności pisarskie i kompetencje językowe.
Wstęp 8

Kreatywność dziennikarska 10

Dariusz Baran - Sieć pozwala na więcej - o języku współczesnych dziennikarzy uwag kilka 12
Katarzyna Burska - Wykorzystanie nazw własnych do modyfikacji frazemów w nagłówkach prasy sportowej (na przykładzie tygodnika "Piłka Nożna" i miesięcznika "Piłka Nożna Plus") 28
Karolina Czemplik - Czasami zaskakujący, czasami zabawny, ale jakże oryginalny język relacji sportowych Zimowych Igrzysk Olimpijskich Soczi 2014 50
Aleksandra Różalska - Czy z tej bajki będzie złoto? - kreatywne wykorzystanie modyfikacji związków frazeologicznych i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach prasowych "Przeglądu Sportowego" 60
Magdalena Wojenka-Karasek - Tytuł prawdę Ci powie? Słowotwórcze zabiegi w nagłówkach "Polityki" 72

Internet jako przestrzeń kreatywna 88

Paulina Banaśkiewicz - Kreacja treści postów na fanpage'u blogerki modowej. Środki, funkcje oraz intencje 90
Anna Ciechańska - Moda językowa na Facebooku - nadużywane wyrazy i tematy 102
Joanna Duda - Jak odczytać relacje panujące pomiędzy słowem a obrazem? - analiza komiksu w wersji online na przykładzie Bajki o Szafiarce Ilony Myszkowskiej 114
Kamil Olender - Językowe i pozajęzykowe aspekty komunikacji przedstawicieli Pokolenia Y w Internecie na przykładzie serwisu Facebook 126
Beata Kurządkowska, Marek Maruszczak - Mem - współczesna plotka internetowa 138
Aleksandra Majdzińska - Kreatywność w memie internetowym 152
Jagoda Sałaj, Agnieszka Śliz - Memy słowno-obrazowe jako wyraz kreatywności użytkowników Internetu 164
Przemysław Szews - Demotywatory i internetowe memy - o łączeniu słowa i obrazu na Twitterze 178
Agnieszka Barczyk - Czy istnieje przepis na dobrą nazwę marketingową? Przykłady sukcesów i porażek w namingu 196
Magdalena Budzyńska - Dobre, bo tanie i dobre - o nazwach polskich tanich win owocowych 206
Natalia Kmieć - Kwadrans po ósmej, Najsztub pyta, Co z tą Polską? - czyli o mechanizmach tworzenia nazw programów publicystycznych słów kilka 220
Agnieszka Kowalczyk - "Wszystkie drogi prowadzą do Soczi" - analiza przekazów reklamowych przygotowanych na Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2014 w aspekcie kreatywności językowej 232
Justyna Łopatka - Przezwiska ludowe we współczesnej komunikacji 246
Paweł Wiater - Alternate Reality Game - marketing wirusowy w rzeczywistości wirtualnej i sieciowej 256
Ilona Witkowska - Argumentacja jako środek perswazji - na przykładzie prasowych tekstów reklamowych 266
Beata Michalska - "Pigułka szczęścia", czyli o kreacji świata na internetowych stronach gabinetów stomatologicznych (leksyka wartościująca) 282

Komizm językowy 296

Mateusz Gaze - Stylizacja jako sposób budowania komizmu językowego 298
Karolina Krzysztoń - Co śmieszy w filmach Abstrachuje.TV i co z tego wynika 310
Rafał Maćkowiak - Zamierzona niepoprawność językowa jako źródło komizmu w serialu Świat według Kiepskich 324
Małgorzata Miławska - "To kłamstwo! Kopernik była kobietą!" - sposoby budowania komizmu językowego w wybranych filmach Juliusza Machulskiego 338
Urszula Wróbel - Modyfikacje językowe jako jeden ze sposobów kreacji dowcipu we wlepkach 352
Arkadiusz Lorenc - Dlaczego śmieszą nas z założenia nieśmieszne żarty? - kilka uwag na temat krótkich żartów publikowanych na stronie suchary.com 366

Książka "EBOOK Kreatywność językowa przestrzeni medialnej"