EBOOK Konflikt nauczyciel - uczeń - Bogdan Stańkowski

EBOOK Konflikt nauczyciel - uczeń

4.00 Oceń książkę!

Autor: Bogdan Stańkowski

Wydawnictwo: WAM
ISBN: 9788375053791
EAN: 7AEAF604EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 113
Data wydania: 2009
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
11.20
książka
14.00zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Uzdrawianie relacji w świetle Reguły 5 R
Zagadnienie konfliktów między nauczycielami i uczniami to obszar mało rozpoznany, a problemy w tej kwestii systematycznie narastają. Nauczyciele-wychowawcy często sygnalizują bezradność wobec wychowanków sprawiających szczególne trudności. Praca ta pokazuje, że przeżywane stany emocjonalne takie jak „złość”, „gniew” czy „chwilowe odrzucenie” są naturalne. Muszą jednak pojawić się dalsze etapy, które wymagają podjęcia trudu ze strony nauczyciela-wychowawcy, aby konflikt został rozwiązany twórczo i skutecznie z wychowawczego punktu widzenia.
Wprowadzenie9
Rozdział I. Elementy składowe Reguły 5 R15
1. Gniew15
1.1. Postać nauczyciela w polskiej rzeczywistości15
1.2. Gniew nauczyciela względem wychowanka19
2. Odrzucenie22
2.1. Zagadnienie konfliktu oraz sytuacji konfliktowych w szkole22
2.2. Podłoże sytuacji konfliktowych pomiędzy nauczycielem a uczniem24
2.3. Formy odrzucenia ucznia przez nauczyciela26
2.4. Przyjęte sposoby rozwiązywania konfliktów29
3. Refleksja nad zaistniałą sytuacją konfliktową33
3.1. Motywacje osobiste nauczyciela33
3.2. Godność ucznia w wychowaniu35
3.3. Nauczyciel człowiekiem nadziei37
4. Pojednanie38
4.1. Termin przebaczenie - pojednanie w literaturze przedmiotu40
4.2. Gotowość przebaczenia jako kompetencja sine qua non w procesie wychowania42
5. Trud wychowawczy podjęty na nowo45
5.1. Podmiotowość i samowychowanie ucznia45
5.2. Zasada miłości wychowawczej49
Rozdział II. Badania własne wśród nauczycieli - studentów Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum w Krakowie - aspekt metodologiczny55
1. Cel badań55
2. Hipotezy badawcze55
3. Kwestionariusz jako narzędzie badawcze57
4. Próbka reprezentatywna57
5. Przebieg badań58
Rozdział III. Wyniki badań ankietowych61
1. Opis grupy badanej61
1.1. Płeć respondentów61
1.2. Wiek respondentów61
1.3. Staż pracy ankietowanych62
1.4. Rodzaj placówki, w której respondent pracuje63
1.5. Wielkość placówki64
2. Sytuacje konfliktowe pomiędzy wychowawcą a wychowankiem65
2.1. Kiedy wychowawca ma do czynienia z sytuacją konfliktową z uczniem65
2.2. Częstotliwość występowania sytuacji konfliktowych w placówkach wychowawczych67
2.3. Przyczyny sytuacji konfliktowych68
2.4. Reakcja wychowawców po zaistnieniu sytuacji konfliktowej z uczniem70
2.5. Opinia, jaką posiadają wychowawcy o młodzieży będącej w konflikcie72
2.6. Rola wychowawcy w rozwiązywaniu zaistniałych sytuacji konfliktowych74
2.7. Stosunek wychowawcy/nauczyciela do zaproponowanych stwierdzeń76
2.8. Stany emocjonalne towarzyszące respondentowi w czasie przeżywania sytuacji konfliktowej z uczniem77
Rozdział IV. Weryfikacja hipotez83
1. Przeżycia początkowe towarzyszące sytuacji konfliktowej83
2. Refleksja nad zaistniałą sytuacją i weryfikacja motywacji pracy z młodzieżą84
3. Przebaczenie i pojednanie z wychowankiem85
4. Podjęcie trudu wychowawczego na nowo86
Uwagi końcowe89
Summary91
Załącznik nr 193
Bibliografia103
Indeks nazwisk111

Książka "EBOOK Konflikt nauczyciel - uczeń"
Bogdan Stańkowski