EBOOK Język w telewizji - 12 Wywiad czy talk-show — polskie rozmowy na ekranie -

EBOOK Język w telewizji - 12 Wywiad czy talk-show — polskie rozmowy na ekranie

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 9788380126961
EAN: 150BD649EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: ...
Data wydania: 2016
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
3.50
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Antologia
Antologia niniejsza jest uszczegółowieniem poprzedniego wydawnictwa redaktorek pt. "Język w mediach. Antologia". W dwu wydaniach, których doczekała się publikacja (2012, 2014), zamieściłyśmy działy poświęcone poszczególnym mediom masowym, przypisując im kilka reprezentatywnych wedle nas artykułów. Każdy redaktor i autor projektuje pewnego czytelnika. Tymi dla wybranych do tej antologii tekstów są odbiorcy zainteresowani w jakimkolwiek stopniu (adept, badacz, słuchacz, student) poglądami językoznawców, mediolingwistów, komunikologów, medioznawców, kulturoznawców.



Małgorzata Kita, Iwona Loewe



      ***

W latach 80. XX wieku w europejskiej telewizji zaszły zmiany, które w Polsce można obserwować dopiero na przełomie wieków. Pięćdziesiąt pierwszych lat telewizji określono mianem "paleotelewizji", potem zaczął się czas "neotelewizji". Telewizja dziś upublicznia za zgodą swojego odbiorcy to, co było dotąd prywatne. Kultura mediów informujących i edukujących uległa transformacji do kultury współuczestnictwa w tych czynnościach - kultury reakcji.
Spis treści

Wstęp (Małgorzata Kita, Iwona Loewe) / 7

Iwona Loewe
Język w telewizji / 9

Zagadnienia ogólne

Artur Rejter
Komunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów / 17

Alicja Wosik
Czy globalizacja języka mediów jest nieunikniona? — analiza telewizyjnych serwisów informacyjnych różnych krajów / 28

Iwona Loewe
Twarze polskiej telewizji / 53

Maciej Mrozowski
Spectator in spectaculum. Ukryte osobowości programów telewizyjnych TVP1, TVP2, TVN i Polsat / 66

Zagadnienia szczegółowe

Anna Jupowicz-Ginalska
Syndrom "wirującego bąka", czyli rzecz o autopromocji medialnej / 93

Katarzyna Sujkowska-Sobisz, Katarzyna Wyrwas
Nadawca wszechwiedzący w reklamie TV / 114

Jerzy Świątek
Obraz jako element struktury argumentacyjnej — kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych / 127

Adam Ropa
O języku pisanym w telewizji / 134

Andrzej Gwoźdź
Dziennik telewizyjny — tekst i działanie komunikacyjne. Rekonesans / 151

Agnieszka Mac
Kontrastywna analiza formatu i tematyki wiadomości telewizyjnych w Polsce i Niemczech / 168

Joanna Szylko-Kwas
Wywiad czy talk-show — polskie rozmowy na ekranie / 184

Olga Dąbrowska-Cendrowska
Telewizja śniadaniowa. Celebryci, porady i audiotele — przynęty na kobiecą publiczność? / 195

Iwona Loewe
Konstrukcje analityczne w polskiej telewizji na progu drugiej dekady XXI wieku / 206

Mariusz Koper
Peryfrazy w języku komentatorów sportowych / 217

Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz
Wyrażanie emocji w telewizyjnych komentarzach sportowych / 227

Beata Grochala
Sposoby nobilitowania i deprecjonowania zawodników i ich zachowań w komentarzach sportowych / 239

Książka "EBOOK Język w telewizji - 12 Wywiad czy talk-show — polskie rozmowy na ekranie"