EBOOK Jak wykreować sukces uczelni - Tomasz Maliszewski

EBOOK Jak wykreować sukces uczelni

4.00 Oceń książkę!

Autor: Tomasz Maliszewski

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA
ISBN: 9788326484018
EAN: 8B120CF2EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 232
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
69.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Książka odpowiada na ważne pytania związane ze współczesnym rynkiem edukacyjnym w Polsce:  W jaki sposób szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną? Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie główną rolę i w jakich strategicznych obszarach? Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian? Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach?
O autorze  7
Wstęp  9
1. Sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej w organizacjach - przegląd koncepcji  15
1.1. Przewaga konkurencyjna a strategia organizacji  15
1.2. Kluczowe kompetencje według G. Hamela i C.K. Prahalada  26
1.3. Kluczowe zdolności według G. Stalka, P. Evansa, L.E. Shulmana  31
1.4. Dynamiczne zdolności według D.J. Teece'a, G. Pisano i A. Shuena  35
1.5. Wyróżniające umiejętności według C. Hilla i G. Jonesa  37
1.6. Tworzenie najwyższej wartości dla klienta S.F. Slatera i współpracowników  39
1.7. Organizacyjne uczenie się i wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej  45
1.8. Wyróżniające zdolności według J. Kaya  50
2. Szkoły wyższe wobec wyzwań współczesności - metody i sposoby działania  64
2.1. Otwieranie się rynku edukacyjnego w Europie i na świecie  64
2.2. Proces Boloński  70
2.3. W kierunku uniwersytetu przedsiębiorczego  72
2.4. Uniwersytet jako uczestnik rynku  87
2.5. Regionalizacja szkół wyższych jako element architektury relacji  96
2.6. Sposoby budowania wizerunku szkoły wyższej  105
3. Przegląd badań z zakresu tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych  122
3.1. Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego w badaniach empirycznych  122
3.2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym  129
3.3. Kreowanie wartości dla klienta w funkcjonowaniu szkół wyższych w badaniach empirycznych  139
3.4. Kluczowe czynniki sukcesu jako podstawa tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych  145
4. Tworzenie przewagi konkurencyjnej szkół wyższych w Polsce - wyniki badań własnych  158
4.1. Problemy, cele i hipotezy badawcze  159
4.2. Prezentacja próby badawczej  165
4.3. Problem badawczy nr 1. Umiędzynarodowienie  168
4.4. Problem badawczy nr 2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym  175
4.5. Problem badawczy nr 3. Marketing szkół wyższych  182
4.6. Istotność poszczególnych obszarów działalności uczelni  189
4.7. Weryfikacja hipotez  192
Zakończenie i wnioski do dalszych badań  197
Załącznik. Kwestionariusz ankiety  203
Bibliografia  211
Spis ilustracji  223
Spis tabel  225
Indeks  227

Książka "EBOOK Jak wykreować sukces uczelni"
Tomasz Maliszewski