EBOOK Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku - Marek Kozłowski

EBOOK Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku

4.00 Oceń książkę!

Autor: Marek Kozłowski

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA
ISBN: 9788380927964
EAN: 8B374F27EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 224
Data wydania: 2016
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
89.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Employer branding to stosunkowo nowa, interesująca koncepcja w dziedzinie HR, obejmująca te działania podejmowane przez organizację, które mają na celu budowanie jej wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy, a także wspierają jej strategiczne cele biznesowe. Autor pokazuje, jak wiele firma może zyskać dzięki odpowiedniemu zarządzaniu swoją marką, i udowadnia, że czasem nawet niewielka zmiana, niewymagająca dużych nakładów finansowych, może przynieść zaskakująco dobre rezultaty. Zastosowanie tej koncepcji w praktyce ułatwi organizacjom doskonalenie się, budowanie przewagi konkurencyjnej, zwiększanie zysków oraz osiąganie celów, jakie powinny przyświecać każdemu innowacyjnemu przedsiębiorstwu.
 W książce szczegółowo omówiono:
  ideę i kształtowanie się employer brandingu,
  zmiany w podejściu do narzędzi wizerunkowych w świetle ostatnich przemian gospodarczo-ekonomicznych,
  kontekst socjologiczny koncepcji budowania wizerunku pracodawcy,
  trendy w employer brandingu na polskim rynku,
  główne obszary zainteresowań ekspertów od employer brandingu,
  sposoby uwzględnienia koncepcji employer brandingu w strategii organizacji,
  zagadnienia zwrotu z inwestycji w employer branding,
  analizę wizerunku firmy na podstawie monitoringu mediów,
  najważniejsze obszary employer brandingu wewnątrz przedsiębiorstwa,
  problematykę employer brandingu zewnętrznego,
  koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu i korzyści z jej wdrażania,
  najważniejsze działania w zakresie employer brandingu,
  aplikacje chmurowe dające dostęp do najnowszych rozwiązań w dziedzinie HR.
 
 Książka została wzbogacona o przykłady dobrych praktyk w dziedzinie budowania wizerunku pracodawcy na polskim rynku. Pracownicy działów zasobów ludzkich, a także menedżerowie i właściciele firm znajdą w niej wiele inspirujących przykładów i praktycznych wskazówek.
O autorze  7
Podziękowania  9
Wstęp  11
Rozdział 1. Wprowadzenie do idei employer brandingu  131.1. Rys historyczny - employer branding dawniej i dziś. Zmiany w podejściu do narzędzi wizerunkowych w świetle ostatnich przemian gospodarczo-ekonomicznych  151.2. Kontekst socjologiczny - nowe generacje nowymi wyzwaniami dla pracodawców  211.3. Trendy w Polsce oraz na świecie. Dokąd zmierzamy i dlaczego?  301.4. Główne obszary zainteresowań ekspertów od employer brandingu  34
Rozdział 2. Ujęcie employer brandingu w strategii organizacji  392.1. Proces budowania strategii  402.2. SWOT EB - uważnie przyjrzyj się swojej firmie  432.3. Zwrot z inwestycji w employer branding. Jak zmierzyć, policzyć i sprawdzić skuteczność naszych działań?  462.4. Analiza wizerunku firmy na podstawie monitoringu mediów  48
Rozdział 3. Najważniejsze obszary employer brandingu wewnątrz przedsiębiorstwa  513.1. Komunikacja wewnętrzna. Czy wiemy co z nią robić?  533.2. Implementacja badań satysfakcji, zaangażowania i ocen pracowniczych i ich wpływ na zasoby ludzkie  643.3. Programy rozwojowe, szkolenia, programy lojalnościowe  693.4. Zbudowanie kultury organizacyjnej opartej na wartościach i ich przestrzeganiu w codziennym życiu firmy. Czy to w ogóle możliwe?  743.5. Mapowanie stanowisk i planowanie sukcesji - znajdź źródło swojej przewagi konkurencyjnej, opierając się na kluczowych zasobach ludzkich organizacji  763.6. Waga motywowania podczas budowania dobrego wizerunku  773.7. Jedziemy na teambuilding. Integracja i eventy jako element wizerunku  843.8. Pożegnanie z pracownikiem  863.9. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna - spójność w budowaniu dialogu z rynkiem pracy  88
Rozdział 4. Employer branding zewnętrzny  924.1. Nowe formy komunikacji na rynku. Employer branding w wyszukiwarkach  944.2. Dobór mediów do grup docelowych  1084.3. Jak komunikować markę pracodawcy, by o niej pamiętano?  111
Rozdział 5. CSR - wymiar pracowniczy społecznej odpowiedzialności biznesu  136
Rozdział 6. Wsparcie głównego biznesu firmy jako kluczowy element działań employer brandingowych  142
Rozdział 7. Nowoczesny HR w chmurze  145
Rozdział 8. Studia przypadków. Opisy dobrych praktyk prowadzonych przez firmy na polskim rynku  1578.1. Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris  1578.2. JTI Polska Sp. z o.o.  1698.3. Kompania Piwowarska SA  1828.4. BRE Bank SA  1888.5. Mars Polska Sp. z o.o.  202
Zakończenie  211
Literatura  213
Indeks  219

Książka "EBOOK Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku"
Marek Kozłowski