EBOOK Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach - Jarosław Kordziński

EBOOK Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach

4.00 Oceń książkę!

Autor: Jarosław Kordziński

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA
ISBN: 9788326487842
EAN: B6B05CF0EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 536
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
59.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

W książce Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach szeroko omówiono zagadnienia kompetencji dyrektora szkoły jako przywódcy, wskazano jak je budować oraz w jaki sposób praktycznie z nich korzystać. Opracowanie zawiera dokładne opisy technik i metod pracy łączących sposób działania moderatora, facylitatora czy coacha w konkretnym kontekście zadań i odpowiedzialności dyrektora szkoły.  
 
  W publikacji przedstawiono m.in.:   nadrzędność przywództwa nad zarządzaniem,  powiązanie kompetencji moderatora, facylitatora i coacha z zadaniami dyrektora szkoły,  konkretne techniki działania w każdej z wymienionych ról,  połączenie kompetencji społecznych z kompetencjami z zakresu zarządzania,  możliwości rozwojowe dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Wstęp  13
1. Szkoła musi się zmieniać  13
2. Wyzwania  15
3. Szkoła jako organizacja ucząca się  27
4. Wyjście ze strefy komfortu  37
1 Kompetencje niezbędne w zarządzaniu szkołą  45
1. Kompetencje decydujące o naszym życiu  45
2. Inteligencja emocjonalna  50
3. Wykorzystanie kompetencji miękkich w zarządzaniu sobą  67
4. Kompetencje społeczne w zarządzaniu szkołą  75
5. Kompetencje osobiste według modelu DISC  85
2 Przywództwo a zarządzanie zmianą  92
1. Dlaczego przywództwo  92
2. Zarządzanie versus przywództwo  101
3. Jak wykorzystać empowerment w zarządzaniu szkołą  108
4. Pomoc w przechodzeniu przez zmianę  117
5. Rola kreatywności w zarządzaniu zmianą  124
6. Podstawy skutecznej komunikacji w pełnieniu roli dyrektora szkoły  134
3 Podstawy skutecznej komunikacji w pełnieniu roli dyrektora szkoły  139
1. Podstawy skutecznej komunikacji  139
2. Naucz się rozmawiać  145
3. Zdolność mówienia i słuchania  157
4. Przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej  164
5. Język wywierania wpływu na innych  170
6. Powody, dla których trudno się dogadać  180
4 Optymalizacja procesu zarządzania  190
1. Praca nad rozwojem  190
2. Przywództwo sytuacyjne  195
3. Entuzjastyczny debiutant, czyli instruktaż  198
4. Rozczarowany adept, czyli dialog  202
5. Kompetentny, lecz ostrożny praktyk, czyli wsparcie  206
6. Samodzielny ekspert, czyli delegowanie  211
7. Ciąg dalszy o istocie przywództwa sytuacyjnego  219
8. Korzystanie z nowego modelu wspomagania  227
9. Podstawy organizacji szkoleń  235
10. Projektowanie programu szkoleniowo-rozwojowego  249
10.1. Cele szkoleń  252
10.2. Realizacja szkoleń  253
11. Ocena programów szkoleniowo-rozwojowych  257
5 Kreowanie skutecznej pracy zespołów  262
1. Co motywuje ludzi  262
2. Podstawy pracy zespołowej  271
3. Techniki aktywizowania i pobudzania do kreatywnego myślenia  284
4. Zadania dyrektora w organizacji pracy zespołowej  290
5. Zarządzanie procesem grupowym  298
5.1. Formowanie zespołu  299
5.2. Szturmowanie  303
5.3. Normowanie  305
5.4. Współpraca  306
5.5. Rozwiązywanie zespołu  307
5.6. Kontynuacja  309
6. Role w zespole  310
7. Negatywne skutki działania mechanizmów obronnych  324
8. Ingracjacja  337
6 Cel i techniki moderowania pracy grupowej  343
1. Osoba moderatora i podstawy moderacji  343
2. Podstawy skutecznego moderowania pracy rady pedagogicznej  352
3. Prowadzanie spotkań w miejscu pracy  356
4. Dyskusja aktywizująca pracę rady pedagogicznej  363
5. Podstawowe umiejętności reagowania na różnorodne zachowania uczestników narady  380
6. Jak przemawiać do innych  384
7 Zasady i możliwości facylitacji  397
1. Filozofia dzielenia się  397
2. Zasady facylitacji rozwoju członków społeczności szkolnej  404
3. Wspieranie projektowania rozwoju  425
4. Wzmacnianie skuteczności możliwego zwycięstwa  446
8 Coaching w codziennej pracy dyrektora szkoły  454
1. Co to jest coaching  454
2. Piramida Diltsa  464
3. Wykorzystywanie różnych punktów widzenia  485
4. Wartości i przekonania - mentor  490
5. Tożsamość - sponsor  500
6. Poziom duchowy - inspirowanie  508
7. Action Learning  513
8. Podróż bohatera  518
Epilog  529
Bibliografia  533

Książka "EBOOK Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach"
Jarosław Kordziński