EBOOK Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich - Bogdan Gregor

EBOOK Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich

4.00 Oceń książkę!

Autor: Bogdan Gregor

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788379697649
EAN: 7DB98B80EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 190
Data wydania: 2014
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
25.20
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Rosnące znaczenie informacji i wiedzy w biznesie jest pochodną głębokich i coraz szybciej dokonujących się zmian w jego otoczeniu, co skutkuje wzrostem niepewności i ryzyka w działalności przedsiębiorstwa. Tworzy się nowe środowisko biznesu, w którym informacja oraz umiejętność przekształcenia jej w unikatową wiedzę stają się kluczowymi elementami podnoszenia poziomu konkurencyjności organizacji i budowania jej trwałej przewagi konkurencyjnej. W książce opisano rolę informacji, pozyskiwanych głównie w drodze badań marketingowych, w podejmowaniu decyzji menedżerskich. Wyjaśniono istotę informacji i jej znaczenia w zarządzaniu modelem biznesowym przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem relacji potrzeby informacyjne - decyzje marketingowe. Zebrano wyniki szeroko zakrojonych badań empirycznych wśród przedsiębiorstw. Poza diagnozą stanu i uwarunkowań badań marketingowych, dokonano oceny użyteczności tychże badań w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw. Zawarto ocenę wykorzystania wyników badań marketingowych w rozwiązywaniu konkretnych problemów rynkowych. Za nowatorskie można uznać badania dotyczące negocjacji biznesowych. Jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Treści pracy mogą być inspirujące dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania informacjami (głównie marketingiem). Poruszono w niej także wiele wątków użytecznych dla praktyki gospodarczej. Może być wykorzystywana w dydaktyce na różnych poziomach studiów ekonomii i zarządzania.
O autorach 8
Wstęp 10

Rozdział I. Informacje i wiedza we współczesnej gospodarce 14
1.Społeczeństwo informacyjne i gospodarka oparta na wiedzy 14
2.Istota informacji oraz jej rola w zarządzaniu przedsiębiorstwem 24
3.Potrzeby informacyjne a decyzje marketingowe 37

Rozdział II. Badania marketingowe w procesach zarządczych - ich geneza oraz dotychczasowy rozwój 46
1.Istota badań marketingowych 46
2.Geneza i ewolucja badań marketingowych 51
3.Kierunki rozwoju oraz aktualny stan badań marketingowych w Polsce 64

Rozdział III. Wykorzystanie badań marketingowych na użytek procesów decyzyjnych w praktyce gospodarczej 80
1.Cel i metodyka badania oraz charakterystyka próby 80
2.Badania marketingowe w praktyce przedsiębiorstw 85
2.1.Stopień upowszechnienia badań marketingowych wśród przedsiębiorstw 85
2.2.Przedmiot prowadzonych badań marketingowych 90
2.3.Zakres oraz rodzaje prowadzonych badań marketingowych 95
2.4.Źródła i metody pozyskiwania danych w drodze badań marketingowych 107
3.Użyteczność badań marketingowych w procesach decyzyjnych przedsiębiorstwa 110
3.1.Ujęcie definicyjne pojęcia użyteczności w kontekście badań marketingowych 110
3.2.Ocena użyteczności badań marketingowych w świetle wykorzystania ich wyników przez przedsiębiorstwa 111
4.Podsumowanie 121

Rozdział IV. Badania na użytek procesów negocjacyjnych 124
1.Informacyjne podstawy negocjacji biznesowych 125
2.Wsparcie informacyjne negocjacji biznesowych w praktyce przedsiębiorstw 127
2.1.Metodyka badania 128
2.2.Stopień upowszechnienia oraz przedmiot negocjacji w praktyce gospodarczej 131
2.3.Zakres oraz źródła informacji pozyskiwanych na potrzeby wsparcia procesów negocjacji 135
2.4.Użyteczność pozyskanych informacji w kontekście zaspokojenia zapotrzebowania informacyjnego negocjatorów 152
2.5.Badania marketingowe a wsparcie informacyjne negocjacji gospodarczych 154
3.Podsumowanie 159

Zakończenie 162
Bibliografia 166
Spis table 174
Spis rysunków 176
Załączniki 178

Książka "EBOOK Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich"
Bogdan Gregor