EBOOK Atrakcyjnośc łódzkich centrów handlowych oraz zachowania nabywcze i przestrzenne ich klientów - Agnieszka Rochmińska

EBOOK Atrakcyjnośc łódzkich centrów handlowych oraz zachowania nabywcze i przestrzenne ich klientów

4.00 Oceń książkę!

Autor: Agnieszka Rochmińska

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788379693276
EAN: 374B951DEB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 314
Data wydania: 2013
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
20.70
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny, można w niej wyróżnić trzy części. W pierwszej części, na podstawie naukowej literatury polskiej i zagranicznej, przedstawiono badania nad centrami handlowymi oraz nad zachowaniami nabywczymi i przestrzennymi.
W drugiej części zaprezentowano etapy rozwoju łódzkich centrów handlowych, czynniki ich lokalizacji, dostępność przestrzenną oraz ofertę. Ponadto w tym fragmencie przedstawiono strukturę użytkowania terenów, typy zabudowy, potencjał ludnościowy otoczenia centrów handlowych oraz zagospodarowanie pod względem usługowym terenów przyległych. Na podstawie danych inwentaryzacyjnych dokonano również wyróżnienia typów ofertowych centrów handlowych, przedstawiono obiektywną ocenę ich atrakcyjności oraz typy "pulsujących biegunów" nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej.
Część trzecia w dużej mierze została oparta na badaniach ankietowych, dzięki którym opracowano profile nabywcze klientów poszczególnych typów centrów handlowych, a także zidentyfikowano czynniki warunkujące ich zachowania nabywcze i przestrzenne.
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5

Część I. Centra handlowe oraz zachowania nabywcze i przestrzenne w badaniach naukowych
1.1.Centra handlowe w badaniach naukowych . . . . . . . . . . . . . . . . 13
1.2.Centra handlowe - problemy definicyjne i klasyfikacyjne. . . . 25
1.3.Lokalizacje centrów handlowych i ich konsekwencje . . . . . . . 36
1.4.Atrakcyjność centrum handlowego jako produktu . . . . . . . . . . 53
1.5.Konsument, nabywca, klient, użytkownik - trudności definicyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
1.6.Badania nad zachowaniami nabywczymi i przestrzennymi . . . 72
Część II. Atrakcyjność łódzkich centrów handlowych i ich otoczenia
2.1.Geneza i etapy rozwoju centrów handlowych . . . . . . . . . . . . . . 95
2.2.Lokalizacja oraz dostępność przestrzenna centrów handlowych w Łodzi 107
2.3.Oferta łódzkich centrów handlowych 121
2.3.1.Atrakcyjność oferty centrum handlowego - wymiar materialny i niematerialny 121
2.3.2.Struktura oferty handlowej 124
2.3.3.Pozostała działalność usługowa oraz kulturalno-rozrywkowa 136
2.4.Zagospodarowanie otoczenia łódzkich centrów handlowych. . .144
2.4.1.Podstawowy obszar handlowy144
2.4.2.Struktura funkcjonalno-przestrzenna150
2.4.3.Typy zabudowy154
2.4.4.Potencjał ludnościowy171
2.4.5.Oferta usługowa terenów przyległych175
2.5.Typy centrów handlowych oraz ich otoczenia188
Część III. Profile nabywcze oraz zachowania nabywcze i przestrzenne klientów łódzkich centrów handlowych
3.1.Technika badań195
3.2.Łódzkie centra handlowe w oczach ich klientów200
3.2.1.Charakterystyka demograficzno-społeczna i ekonomiczna klientów200
3.2.2.Postrzeganie czynności zakupów w zależności od miejsca ich dokonywania203
3.2.3.Tygodniowy i dobowy cykl życia centrum handlowego212
3.2.4.Korzystanie z oferty centrów handlowych216
3.2.5.Postrzeganie łódzkich centrów handlowych i ich lokalizacji220
3.3.Profile klientów i ich zachowania nabywcze w zależności od typu centrum handlowego227
3.3.1.Profile klientów227
3.3.2.Zachowania nabywcze233
3.4.Zasięg oddziaływania centrów handlowych oraz zachowania przestrzenne ich klientów250
3.4.1.Zasięg oddziaływania250
3.4.2.Zachowania przestrzenne klientów264
Zakończenie279
Bibliografia287
Alfabetyczny spis rysunków301
Alfabetyczny spis tabel307

Książka "EBOOK Atrakcyjnośc łódzkich centrów handlowych oraz zachowania nabywcze i przestrzenne ich klientów"
Agnieszka Rochmińska