Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli - Franciszek Bereźnicki

Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli

4.00 Oceń książkę!

Autor: Franciszek Bereźnicki

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN: 9788378508441
EAN:
Format: 160 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 284
Data wydania: 2015-07-11
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
22.99
książka
32.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

quot;Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatoacute;w na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania -nbsp;uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celoacute;w kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środkoacute;w dydaktycznych.nbsp;[...]

Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunkoacute;w nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela.

Dydaktyka szkolna dla kandydatoacute;w na nauczycieli stanowi zmienione i rozszerzone wydanie Zarysu dydaktyki szkolnej (F. Bereźnicki). Zmianie poddano tytuł oraz samą treść, poszerzając ją o wybrane i poprawione zagadnienia zawarte w publikacji Podstawy kształcenia ogoacute;lnego (F. Bereźnicki).

W niniejszej książce zawarto wiedzę, ktoacute;ra wynika z Autora kilkudziesięcioletniej pracy dydaktyczno-naukowej w szkolnictwie ogoacute;lnokształcącym i wyższym, a także z własnych przemyśleń teoretycznych przedstawionych w wielu publikacjach dydaktycznych. Wykorzystał tu bogaty dorobek naukowy i poglądy znanych i cenionych dydaktykoacute;w, a jednocześnie profesoroacute;w uniwersyteckich, m.in. K. Denka, C. Kupisiewicza, T. Lewowickiego, K. Kruszewskiego, S. Palki, J. Poacute;łturzyckiego, M. Śnieżyńskiego, W. Zaczyńskiego i najbardziej cenionego W. Okonia, twoacute;rcy teorii kształcenia wielostronnego, a także wielu innych. quot;Ich prace tworzą dzisiaj nowy kształt polskiej teorii kształceniaquot;.

Zadaniem niniejszego podręcznika jest prezentacja podstaw wiedzy teoretycznej i praktycznej, ktoacute;ra winna być uzupełniona i rozszerzona przy wykorzystaniu dorobku naukowego wspoacute;łczesnych dydaktykoacute;w. W książce Autor zwraca uwagę na zagadnienia bezpośrednio przydatne w organizowaniu i kierowaniu procesem uczenia się, a szczegoacute;lnie na potrzebę wzbogacania i stosowania aktywizujących metod i środkoacute;w dydaktycznych, na unowocześnianie lekcji, optymalizowanie sprawdzania i oceniania ucznioacute;w. Ważnym zagadnieniem jest także samodzielne uczenie się ucznioacute;w, dlatego wyeksponowałem problematykę metod uczenia się, ktoacute;re są podstawą ich aktywności poznawczej i samokształceniowej.

Poznanie teoretycznej, a częściowo praktycznej strony procesu kształcenia wchodzi w skład przygotowania studentoacute;w do zawodu nauczycielskiego. Jest to jednak przygotowanie tylko częściowe, jego uzupełnienie stanowią praktyka i ciągłe doskonalenie teoretyczne.

Rozdziały w książce są podporządkowane strukturze wiedzy dydaktycznej. Pracę kończy dość obszerna bibliografia o charakterze dydaktycznym, łącząca się z kształceniem i edukacją szkolną. Wykaz literatury pozwoli na poszerzenie i pogłębienie wiedzy teoretycznej w toku studioacute;w i pracy nauczycielskiej.quot;

Książka "Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli"
Franciszek Bereźnicki