Display. Strategie wystawiania -

Display. Strategie wystawiania

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: UNIVERSITAS
ISBN: 9788324216864
EAN:
Format: 145 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 490
Data wydania: 2012-07-23
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
39.99
książka
40.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
"Display" to próba szerszego spojrzenia na problematykę wystawy i wystawiania, od strony zagadnienia ekspozycji. Wraz z rosnącym - również w Polsce - zainteresowaniem uprawianiem nie tylko krytyki artystycznej i historii sztuki koncentrującej się na przedmiocie wystawienia, ale także teoretycznej refleksji wokół metod i strategii kuratorskich i ich specyfiki, a także uzależnieniami od warunków chociażby danej przestrzeni czy kontekstów teoretycznych danej instytucji, to, w jaki sposób wystawia staje się powoli kluczowym problemem. Inspirowana korporalnym myśleniem o wystawie zaproponowanym przez Miele Bal antologia pomyślana została jako swoisty przewodnik i chce pokazać interesujące nas zjawisko w bardzo różnych perspektywach. Zebrane teksty mają bardzo zróżnicowany charakter. Część to klasyczne już dla współczesnej anglosaskiej humanistyki - i dotychczas nie tłumaczone na język polski - ujęcia, dopełnione pracami polskich badaczy przedmiotu. Zgromadzony materiał został podzielony na trzy, płynnie przechodzące w siebie segmenty zorganizowane wokół poruszanej problematyki, ale także ze względu na użyte przez badaczy narzędzia i teorie często powracające w tomie w różnych konfiguracjach: O ramie, O wystawie, O ciele.

Książka "Display. Strategie wystawiania"