Czwarty Stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii - Janusz W. Adamowski

Czwarty Stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii

4.00 Oceń książkę!

Autor: Janusz W. Adamowski

Wydawnictwo: ASPRA-JR
ISBN: 838996483X
EAN:
Format: 145x 210
Oprawa: twarda
Stron: 366
Data wydania: 2006-11-15
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
42.99
książka
50.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Termin "czwarta władza", zdaniem wielu osób, lepiej oddaje istotę znaczenia mediów masowych w życiu społeczeństw, aniżeli pojęcie "czwarty stan" , od którego przecież wszystko się zaczęło. To angielski myśliciel Edmund Burke (1729-1797), publicysta, filozof i polityk, od 1765 roku członek Izby Gmin, początkowo zwolennik wigów, a potem torysów, uznawany za jednego z ojców ideologii konserwatywnej, wprowadził ten termin do publicznego użytku. W 1774 roku, wygłaszając przemówienie w parlamencie, zwrócił się do zebranych tymi oto słowami: "W parlamencie są reprezentowane trzy stany; ale tam, w loży prasowej zasiada czwarty stan, dalece ważniejszy, aniżeli wszystkie pozostałe".

Książka "Czwarty Stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii"
Janusz W. Adamowski