Człowiek korporacji. Od normatywizmu do afirmacji własnego Ja - Maja Biernacka

Człowiek korporacji. Od normatywizmu do afirmacji własnego Ja

4.00 Oceń książkę!

Autor: Maja Biernacka

Wydawnictwo: SCHOLAR
ISBN: 9788373833876
EAN:
Format: 145 X 205
Oprawa: miękka
Stron: 316
Data wydania: 2010-02-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
29.99
książka
42.50zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Korporacja bywa kojarzona z pełnym oddaniem firmie, pracoholizmem oraz byciem "bardziej pracownikiem niż człowiekiem". Takie modus vivendi umożliwia pięcie się po szczeblach kariery, a przynajmniej utrzymanie stanowiska. Autorka konfrontuje te obiegowe opinie z badaniami postaw indywidualistycznych, ukazując konflikt Ja - instytucja. Autorka pokazuje, że współcześnie jest on strukturalnym elementem relacji pracownik - instytucja, a nie jedynie kwestią organizacji przedsiębiorstwa, wynikową lokalnych uwarunkowań czy "charakteru narodowego" bądź świadectwem indywidualnych problemów pracownika.

Autorka w sposób oryginalny i twórczy dotyka zasadniczego dziś dla wielu ludzi problemu - zgodności z własnym Ja jako podstawowego motywu współczesnego, ponowoczesnego myślenia i działania.
prof. dr hab. Bogdan W. Mach

Teza Biernackiej, z którą zgadzam się całkowicie, głosi, że pracoholizm rozumiany może być jedynie na tle kultury indywidualizmu; jest on soczewką, w której znakomicie widoczne są podstawowe zjawiska zachodzące we współczesnej kulturze.

Książka "Człowiek korporacji. Od normatywizmu do afirmacji własnego Ja"
Maja Biernacka