Czy zastanawialiście się kiedyś nad przyczynami sukcesu takich produktoacute;w czy marek jak iPhone, Crocs, kostka Rubika albo Volkswagen Beetle? Były lepsze od innych? Bardziej innowacyjne? W większym stopniu odpowiadały na potrzeby konsumenta? A może po prostu reklamowano je w lepszy, bardziej niestandardowy sposoacute;b? Innymi słowy ndash; ktoś skutecznie uświadomił konsumentom, że pragną właśnie takiego smartfona, butoacute;w, gry czy samochodu. Idea przekazana przez reklamę tych produktoacute;w okazała się na tyle interesująca, by zwroacute;cić na siebie uwagę odbiorcy. Na tyle frapująca, by zostać zapamiętana. Na tyle nośna, by odbiorca reklamy zechciał przekazać dalej myśl stojącą za reklamowanym dobrem. Wytwoacute;r umysłu marketera został niczym wirus rozniesiony po całym świecie i zainfekował ludzkie głowy - jedną po drugiej.
Stworzenie zaraźliwego przekazu reklamowego to marzenie każdego marketera. Także w Polsce. I niektoacute;rym to się udaje. Album, ktoacute;ry macie Państwo przed sobą i w ktoacute;rym znalazło się 155 najciekawszych polskich niestandardowych kampanii reklamowych, ma nie tylko pokazywać dobre praktyki, promować je i tym samym zachęcać marketeroacute;w do podejmowania niestandardowych działań reklamowych. Ma być także proacute;bą odpowiedzi na zasadnicze pytanie: co takiego musi znaleźć się w niestandardowej kampanii reklamowej, żeby konsument nie tylko ją zauważył i zapamiętał, ale przede wszystkim, żeby chciał o niej opowiedzieć swoim znajomym, wywołując w ten sposoacute;b epidemię społeczną?
nbsp;
nbsp;
Natalia Hatalska - ekspert w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej, trendwatcher. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, studiowała roacute;wnież w London Business School. W latach 2005 ndash; 2009 kierowała działem komunikacji w Wirtualnej Polsce. Wcześniej zajmowała stanowisko menedżera ds. public relations w NIVEA Polska i Young Digital Planet. Obecnie wspoacute;łpracuje z domem mediowym Universal McCann jako Chief Inspiration Officer. Jest pomysłodawczynią wielu nagradzanych kampanii opartych na niestandardowych działaniach reklamowych, a także jurorką w konkursach KTR, Media Trendy, YC Eurobest, Blog Roku. Jest członkiem Rady Marek w konkursie Superbrands oraz członkiem Creative Communication Cluster i Rady Ekspertoacute;w Think Tank. W 2013 roku została nagrodzona przez Geek Girls Carrots Srebrną Marchewką za bycie wzorem kobiety zajmującej się nowymi technologiami.
Książka "Cząstki przyciągania. Jak budować niestandardowe kampanie reklamowe"
Natalia Hatalska