Coaching - Sylwia Rogala-Marciniak;  Łukasz T. Marciniak

Coaching

4.00 Oceń książkę!

Autor: Sylwia Rogala-Marciniak; Łukasz T. Marciniak

Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN: 9788326444302
EAN:
Format: ...
Oprawa: twarda
Stron: 456
Data wydania: 2013-08-14
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
250.99
książka
264.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Kompleksowy zestaw 71 narzędzi coachingowych z materiałami online do wykorzystania w coachingu biznesowym oraz życiowym, w pracy z klientem indywidualnym i zespołowym. Zawiera wersje elektroniczne materiałów zarówno dla coacha, jak i dla klienta, umożliwiające szybki wydruk gotowych formularzy i arkuszy, a także - w razie potrzeby - ich dowolną edycję i modyfikację w celu dopasowania poszczególnych narzędzi do indywidualnych potrzeb konkretnych klientów. Są one dostępne na stronie www.coaching.abc.com.pl po wpisaniu zamieszczonego w segregatorze kodu aktywacyjnego.

Autorzy przedstawili własne narzędzia oraz dokonali przeglądu narzędzi wykorzystywanych w różnych podejściach i stylach coachingu, od koncepcji ericksonowskich po prowokatywne, związane z praktyką opartą na dowodach (evidence-based) i z podejściem intuicyjnym. Wszystkie zaprezentowane w zestawie narzędzia stosowane w coachingu zostały przedstawione jako bogaty poznawczo i emocjonalnie proces interakcji, a nie tylko proceduralnie opisana technika. Narzędzia mają różne źródła inspiracji - wywodzą się z praktyki terapeutycznej, biznesowej, edukacyjnej, z treningu sportowego, inżynierii, a nawet filozofii. Stworzone zostały na podstawie wiedzy psychologicznej, socjologicznej, zarządczej i osiągnięć metodologii badań, odwołują się też do rozwoju duchowości człowieka. Uporządkowano je według kryterium celu ich zastosowania, odnosząc się do najistotniejszych aspektów procesu coachingu. W zbiorze można znaleźć materiały:
  • służące badaniu potrzeb,
  • wspomagające całościowe kształtowanie formy pracy z klientem,
  • pomagające w budowaniu relacji,
  • wspierające tworzenie i obieranie celów,
  • ułatwiające pracę z wartościami i motywacją klienta,
  • rozwijające kreatywność,
  • wzbudzające pogłębioną refleksję,
  • pomagające w przełamaniu impasu,
  • służące monitorowaniu i ewaluacji procesu.

    Publikacja jest przeznaczona dla coachów jako źródło konkretnych narzędzi, wiedzy, inspiracji, a także wskazówek dotyczących możliwych innowacji lub udoskonaleń w pracy.

    "To wyjątkowa pozycja na polskim rynku wydawniczym. Autorzy przekazują Czytelnikowi wypracowany przez lata praktyki zestaw narzędzi wspierających prowadzenie sesji coachingowych. Prezentowane narzędzia pochodzą z różnych nurtów coachingu. W praktyce realizowana jest tu zasada, iż punktem wyjścia powinna być konkretna osoba i jej potrzeby rozwojowe, a nie dogmatyczne traktowane podstawy teoretyczne szkoły, z której wywodzi się coach. Najważniejsze narzędzie coacha stanowi jego osobowość - to prawda, której nie sposób zakwestionować. Ważna jest jednak także znajomość innych narzędzi - przedstawiona książka może stać się nieocenioną pomocą w tej dziedzinie" dr Małgorzata Sidor-Rządkowska

    Książka "Coaching"
    Sylwia Rogala-Marciniak; Łukasz T. Marciniak