C++ Builder. Symulacje komputerowe - Andrzej Stasiewicz

C++ Builder. Symulacje komputerowe

4.00 Oceń książkę!

Autor: Andrzej Stasiewicz

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 8373610529
EAN: 9788373610521
Format: B5
Oprawa: miękka
Stron: 240
Data wydania: 2003-07-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
29.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Nowoczesne techniki programowania i projektowania pozwalają pisać złożone aplikacje także osobom nie będącym informatykami. Pasjonatom nauk przyrodniczych przychodzi z pomocą projektowanie obiektowe: dzięki zastosowaniu gotowych obiektów mogą oni symulować komputerowo zjawiska występujące w przyrodzie. Programowanie zorientowane obiektowo wymaga przede wszystkim bardzo dokładnych opisów funkcjonalnych obiektów; szczegóły techniczne, realizatorskie i znajomość ich konstrukcji wewnętrznej nie są tu ważne.

Książka C++Builder. Symulacje komputerowe przedstawia kilkanaście programów symulujących rozmaite zjawiska występujące w przyrodzie. Programy te zostały napisane w języku C++ (użyto dialektu C++Builder Borlanda). Zastosowano w nich gotowe klasy, które możesz odnaleźć na dołączonym do książki krążku CD, można je rozbudowywać i wykorzystywać we własnych programach. Osoby zainteresowane tajnikami programowania obiektowego poznają szczegóły konstrukcji obiektów, przyrodnicy mogą pominąć bardziej techniczne fragmenty i skoncentrować się na modelowaniu zjawisk przyrodniczych.

Programy opisane w książce dotyczą:

  • Widma światła białego
  • Drgań i fal prostych
  • Fal na wodzie i ich interferencji
  • Interferencji światła
  • Postrzegania głębi i geometrii 3D
  • Fotografii relatywistycznej
  • Algorytmów wzrostu
  • Tworzenia wirtualnych przestrzeni za pomocą techniki śledzenia promieni (ray-tracing)

Programowanie obiektowe jest to jedyna technika szybkiego tworzenia aplikacji z wykorzystaniem istniejących, uniwersalnych algorytmów. Jeśli jesteś interesujesz się fizyką czy biologią, książka udowodni Ci, że nie musisz kończyć studiów informatycznych, by modelować komputerowo interesujące Cię zjawiska.

Dzięki lekturze tej książki:

  • Przeniesiesz na ekran komputera złożone zjawiska fizyczne i procesy biologiczne
  • Poznasz tajemnice kreowania wirtualnych, trójwywmiarowych przestrzeni
  • Nauczysz się korzystać z programowania obiektowego
  • Będziesz potrafił pisać złożone programy w prosty sposób, korzystając z gotowych obiektów.

Książka "C++ Builder. Symulacje komputerowe"
Andrzej Stasiewicz